تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۶۱۳۸

۲۰ درصد از نذورات عتبات عالیات کشور به فارس اختصاص دارد

۲۰ درصد از نذورات عتبات عالیات کشور به فارس اختصاص دارد
جابر مهدیار ظهر چهارشنبه در نشست خبری افزود: همچنین یک دهم از نیروهای اعزامی به عتبات عالیات از استان فارس هستند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های انجام شده در ستاد عتبات عالیات، گفت: پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) که نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در حال حاضر با ۳۰۰ میلیون تومان غاز شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس افزود: فاز یک این پروژه یعنی فاز زیارتی آن رمضان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

مهدیار با اعلام اینکه ارتفاع دهی به حرم امام حسین (ع) یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام است، گفت: از آن جا که وجود ساختمان های اطراف حرم نمای آن را تحت تاثیر قرار داده حرم تا هفت و نیم متر ارتفا پیدا می کند و عملا گنبد جدیدی را گنبد قبلی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: برنامه های ستاد بازسازی عتبات عالیات از مرمت، تعمیر و نگهداری حرم های مطهر به سمت توسعه حرکت کرده است که توسعه حرم امام حسین (ع) از جمله آن است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس همچنین از ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا خبر داد و افزود: کار این پروژه با تخریب خانه های اطراف، مسطح کردن زمین و نقشه برداری آغاز شده و پیش بینی این است که در یک برنامه پنج ساله پروژه به پایان برسد.

مهدیار با بیان اینکه در کاظمین برای توسعه حرم ۲ صحن جدید پیش بینی شده، گفت: صحن امام رضا (ع) با ۸۰ هزار متر مربع زیربنا از این جمله است که در حال حاضر در مراحل پایانی خود قرار دارد و از سوی استان فارس سه درب بزرگ طلا برای این صحن آماده و ارسال شده است.

وی ادامه داد: صحن دیگر تحت عنوان صحن حضرت صاحب الزمان (ع) با ۷۰ هزار متر مربع زیربنا است که کار اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس تصریح کرد: حتی با وجود وضعیت کنونی سامرا کار بازسازی عتبات عالیات در این منطقه متوقف نشده و به قوت خود باقی است و استان فارس نیز به طور مسمتمر نیروهای متخصص و پشتیبانی و نیازمندی های عمرانی و تجهیزاتی را به این منطقه ارسال می کند.

مهدیار ساخت خیمه امام سجاد (ع)، ساخت صندوق خاتم بزرگ برای حرم حضرت مسلم (ع) و ساخت ضریح حضرت مسلم، ساخت ۶ پنجره بزرگ برای امامین جوادین در کاظمین و ساخت خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) را از برنامه هایی دانست که فارس در انجام آن ها با استان های دیگر مشارکت داشته است.

وی همچنین از آغاز برنامه ریزی برای چگونگی دریافت مشارکت های مردمی برای روز اربعین در جهت به کارگیری برای ارائه خدمات به زائرینی که به سمت کربلا حرکت می کنند، خبرداد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما