تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۶۱۱۸

مدرسه تابستانی با موضوعات قرآنی برپا می‌شود

مدرسه تابستانی با موضوعات قرآنی برپا می‌شود
کمسیون حقوق بشر اسلامی مدرسه تابستانی حل آشنایی با رویکرد مفسران قرآن از حیث نگرش به حقوق انسان برگزار می‌کند.

محور‌های این دوره عبارت است از «آشنایی با تاریخ قرآن کریم و نزول و تدوین آیات در سال‌های مختلف و تئوری‌های گفتاری و نوشتاری ذی‌ربط»، «آشنایی با مکاتب تفسیری و سبک‌های نگارش»، «معرفی نمونه‌های تفاسیر با تاکید بر تنوع شناختی نگرش به حقوق بشر»، «معرفی نمونه‌های تفاسیر با تاکید بر تنوع شناخی نگرش به حقوق بشر»، «معرفی آثار برجسته قرآن‌پژوهان در حوزه‌های حقوق بشر»، «ارزیابی رویکرد مفسران قرآن از منظر چگونگی معرفی مبانی و مصادیق حقوق بشر»، «ارزیابی رویکرد مفسران قرآن، چالش فراروی اندیشه اسلامی و نظام بین‌المللی حقوق بشر»، «آسیب‌شناسی مطالعات تفسیری برای معرفی حقوق بشر از دیدگاه اسلام» و «ارزیابی روش‌های ارتقای اثرگذاری مطالعاتی قرآن آثار فقهی حقوقی مباحث حقوق بشر در اسلام».

گفتنی است، هفته نخست این دوره تحت عنوان «آشنایی با تاریخ قرآن کریم و نزول و تدوین آیات در سال‌های مختلف و تئوری‌های گفتاری و نوشتاری ذی‌ربط» از تاریخ ۲۵ مرداد آغاز خواهد شد و در این دوره محمدجواد نجفی عضو هیئت علمی دانشگاه قم و محسن آرمین پژوهشگر ارشد علوم قرآنی به تدریس خواهند پرداخت.

همچنین دوره «آشنایی با مکاتب تفسیری و سبک‌های نگارش» از همین تاریخ و با تدریس اعظم پویا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، و سیدهدایت جلیلی عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که اساتید سایر دوره‌ها هنوز مشخص نشده است.
هر یک از این نشست‌ها روزهای پنجشنبه و به مدت چهار هفته برگزار خواهد شد. محل برگزاری این مدرسه تابستانی در دفتر مرکزی کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران به نشانی سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه قرقاول، پلاک ۲ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۶۸۶۲۲ تماس حاصل فرمایند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما