تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۶۰۹۸

پنجمین سالروز درگذشت مرحوم علامه سید محمدحسین فضل‌الله برگزار شد

پنجمین سالروز درگذشت مرحوم علامه سید محمدحسین فضل‌الله برگزار شد
سیدعلی فضل‌الله، از روحانیون شیعی برجسته لبنان، تأکید کرد: گروه‌های تکفیری از لحاظ فکری و عقیدتی با اهل سنت هیچ سنخیتی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «لیبانون فایلز»، سیدعلی فضل‌الله، امام جمعه بیروت، با بیان این مطلب در همایشی که مرکز اسلامی ـ فرهنگی بغداد به مناسبت پنجمین سالروز درگذشت مرحوم علامه سید محمدحسین فضل‌الله، از مراجع تقلید شیعیان در لبنان برگزار کرد، نشست مشترک عالمان دینی شیعه و سنی برای جلوگیری از اندیشه‌های تعصب‌محور را بسیار مهم دانست.

در این همایش که با حضور جمعی از فعالان سیاسی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و حزبی عراق برگزار شد، سید‌علی فضل‌الله مردم عراق را به وحدت دعوت کرد و گفت: اگر وحدت اسلامی را از عراق جدا کنیم، دیگر موجودیتی برای این کشور نمی‌توان تصور کرد.

این روحانی برجسته شیعی لبنانی نسبت به برنامه‌های استعماری مبنی بر تقسیم عراق هشدار داد و افزود: تمام این پروژه‌ها که از سوی ابرقدرت‌ها در حال اجرا است، در راستای فتنه‌افروزی و ایجاد جنگ‌های مذهبی در منطقه به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: گروه‌های تکفیری از لحاظ فکری و عقیدتی با اهل سنت هیچ سنخیتی ندارند. عالمان دینی اهل‌سنت و شیعه باید در نشست‌های مشترکی راه حل جامعی برای مبارزه فکری با گروه‌های افراط گرا را تدبیر کنند.

سیدعلی فضل‌الله در ادامه نشر گفتمان اصیل دینی را راه‌کار مقابله عقیدتی با گروه‌های تکفیری دانست.

وی به اقدامات داعش برای خدشه‌دار کردن وجهه رحمانی اسلام اشاره و تصریح کرد: داعش قصد دارد تحت پوشش اسلام و با سوءاستفاده از شعارهای دینی و همچنین به بهانه دفاع از اهل سنت به جنایتگری بپردازد.

امام جمعه بیروت در پایان از عالمان دینی عراق و کشورهای اسلامی خواست که با نشر گفتمان دینی اصیل، مبلغان دروغگوی وهابی را کنار رانده و برای نشر گفتمان تعصب‌محور تکفیری‌ها مجالی باقی نگذارند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما