تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۵۹۴۰

هيچ كشوري مانند ايران در حرمين كربلا امكان اجراي برنامه فرهنگي ندارد

هيچ كشوري مانند ايران در حرمين كربلا امكان اجراي برنامه فرهنگي ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي (بازقندي) با بيان اين مطلب در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي حاضر در شهر مقدس كربلا افزود: به دليل احترامي كه عتبه حسيني و عتبه عباسيه براي زائران كشورمان قائلند، ضروري است زائران ايراني نيز حرمت ميزبان را به خوبي رعايت كنند و از طرح مسائل و مباحث اختلافي خودداري ورزند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي آن گاه با اشاره به يك حديث ارزشمند نبوي گفت: رسول مكرم اسلام صلي‌الله عليه و آله مي‌فرمايند: هركس خودش را از سه شرّ حفظ كند، از جميع شرها حفاظت كرده است. به فرموده ايشان، اين سه شرّ عبارت است از: شر زبان، شر شكم و شر دامن.

حجت‌الاسلام بهجتي با تبيين و تشريح اين حديث نبوي ادامه داد: شر زبان، همان شري است كه جنگ‌ها، بي‌آبرويي‌ها، جدايي‌ها، بخل‌ها و حسدها را دامن مي‌زند و اگر انسان از زبان خود مراقبت كند، يك سوم گناهانش كم خواهد شد.

وي افزود: با شر شكم، مال‌هاي حلال، حرام مي‌شود و غصب و تجاوز صورت مي‌گيرد. چنان كه حضرت علي (ع) در نهج‌البلاغه مي‌فرمايند: خدا نيامرزد كسي را كه به خاطر شكم به جهنم مي‌رود.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، پاكدامني را مانعي براي به وجود آمدن شر دامن دانست و گفت: كسي كه دامنش پاك نباشد، شر از زمين و آسمان بر او مي‌بارد.

حجت‌الاسلام بهجتي خطاب به نمايندگان فرهنگي كاروان‌ها اظهار داشت: شما بايد از زائران عتبات عاليات بپرسيد كه آيا با پول حلال به اين سرزمين مقدس مشرف شده‌اند و آيا اقوام و دوستان و نزديكانشان را با صلح و دوستي و آشتي ترك‌ كرده‌اند يا غير از اين بوده است.

وي با بيان اين كه آستان مقدس سيدالشهدا عليه‌السلام، همان جايي است كه حرّ در آن بخشيده شده است، گفت: به زائر بايد تأكيد كنيد كه اين آستان، محل توبه است و كسي مانند حرّ، با توبه به مرتبه‌اي رسيده كه امامان معصوم پس از اباعبدالله عليه‌السلام بر او سلام مي‌كردند.

بهجتي با بيان اين كه كاري كنيد كه زائر با تحول به ميهن اسلامي بازگردد، در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت وقت زائران عزيز، فقط آن‌ها را در چهار مكان مقدس گرد هم جمع كنيد. از آن‌ها بخواهيد اين فرصت را غنيمت شمارند و از بازارگردي و تماشاي خيابان‌ها و مغازه‌ها خودداري كنند تا عمرشان هدر نرود. آن چهار مكان مقدس، اول حرم امام حسين عليه‌السلام است كه مانند عرش خدا قداست دارد و هر نماز واجب، معادل يك حج مقبول ارزش پيدا مي‌كند. دوم، حرم قمر منير بني‌هاشم، حضرت ابوالفضل العباس عليه‌السلام است. خيمه‌گاه حسيني و تل زينبيه هم از موقعيت‌هاي ديگر ارزشمندي است كه در كربلا بايد بيش‌تر وقت خود را در آن‌ها سپري كنيم.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما