تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۱

تأکید خطیبان جمعه عراق بر ضرورت بازسازی قبرستان بقیع

تأکید خطیبان جمعه عراق بر ضرورت بازسازی قبرستان بقیع
به گزارش پایگاه خبری «الفرات نیوز»، سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، تصویب توافقنامه هسته‌ای ایران را تنها پیروزی ایران ندانست و عراق را نیز در این پیروزی شریک به حساب آورد.

وی ضمن قدردانی از موضع حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر ایستادگی این کشور در کنار دوستان خود در عراق و سوریه گفت: این پیروزی در پی وادار کردن طرف مقابل به پذیرش حقوق هسته‌ای ملت ایران به دست آمد.

خطیب جمعه نجف اشرف در ادامه گفت: ویران کردن قبور مطهر ائمه اطهار(علیهم السلام) در قبرستان بقیع طرحی برای تفرقه بین مسلمانان با سوءاستفاده از باورهای دینی و درگیرکردن آنان به جنگ داخلی است.

سید صدرالدین قبانچی تأکید کرد: داعش امتداد وهابیت است و وهابیت طرح انگلستان برای ایجاد چند دستگی در جهان اسلام و سرگرم کردن و فرسوده نمودن مسلمانان توسط مسائل داخلی است.

خطیب جمعه نجف در پایان تصریح کرد: امروز این حقیقت برای همگان برملا شده است که تروریسم ساخته و پرداخته وهابیت و دولت‌های استکباری است.

تأکید امام جمعه مسجد کوفه بر بازسازی بقیع
سید علی طالقانی، در خطبه‎های نماز جمعه دیروز که در مسجد کوفه برگزار شد، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه معصوم(ع) در قبرستان بقیع گفت: ساخت مجدد قبور ائمه بقیع یک خواسته انسانی است که هیچ کس از آن عقب نشینی نمی‎کند.

وی خواستار دادن حقوق جامعه اسلامی از سوی مجامع قضایی جهان و سازمان‎های حقوق بشر جهت ساخت قبرستان بقیع، اماکن مذهبی و فرهنگی شد.

سید علی طالقانی تصریح کرد: رهاسازی قبرهای ائمه بقیع به حالت کنونی (بدون حرم و بارگاه) نقطه ضعف و ننگ امت اسلامی در برابر سایر مجامع انسانی و دینی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما