تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۵۴۹۷

از برگزاری سمپوزیوم هنری «تجلی قدر» تا شعرخوانی شاعران آئینی در «عصر همدلی»

از برگزاری سمپوزیوم هنری «تجلی قدر» تا شعرخوانی شاعران آئینی در «عصر همدلی»
محمدصادق دهنادی، مدیر فرهنگسرای معرفت گفت: امسال ماه مبارک رمضان متقارن با روزهای آغازین تابستان است و لذا با توجه به تعطیلی مدارس برنامه‌هایی متنوع فرهنگی و هنری را برای کودکان و نوجوان و عموم محصلان ویژه این ایام تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده که به شکل روتین برگزار می‌شود و متولی آن انجمن قرآن و عترت فرهنگسراست، فهم و تفسیر قرآن است که به شکل هفتگی و در روزهای شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

دهنادی تصریح کرد: «مدرسه معرفت» عنوان ویژه‌برنامه دیگر این فرهنگسراست که آن را با همکاری ستاد نماز جمعه بخش کن ـ سولقان تدارک دیده‌ایم و البته بسیج حوزه ۱۰۲ تهران بزرگ نیز در آن مشارکت دارد؛ به این ترتیب که با برگزاری کارگاه‌هایی مخاطبان را با قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه از نقطه نظر جامعه‌شناسی و رویکرد زندگی اجتماعی و سبک زندگی آشنا می‌کنیم که این برنامه یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

این مدیر فرهنگی گفت: ویژه‌برنامه دیگری که در حال برگزاری آن هستیم «تسنیم» نام دارد که در آن سعی در احیای کرسی تلاوت قرآن داریم و همچنین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) را در قالب این برنامه ۱۱ تیر برگزار خواهیم کرد.

دهنادی ادامه داد: سمپوزیوم هنری «تجلی قدر» از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری فرهنگسرای معرفت به مناسبت ایام رمضان است که در آن ابعاد هنری سوره قدر را در جلوه‌های خطاطی و خوشنویسی همچون نسخ، ثلث، نستعلیق و همچنین نقاشی و نقاشی‌خط، معرق و کار روی مس مورد رصد قرار خواهیم داد که این سمپوزیوم ۱۴ تیر برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: همزمان با ۱۰ رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه(س) این فرهنگسرا برای نخستین‌بار جایزه «مادر مهربان اسلام» را برای تقدیر از زنان نیکوکار، زنان سرپرست خانوار و آنهایی که در مجتمع‌های بهزیستی مشغول خدمت‌رسانی هستند در نظر گرفته است و همچنین زنان خیر مدرسه و مسجد‌ساز که فراخوان آن از روز شنبه منتشر خواهد شد.

دهنادی گفت: مجله دیجیتالی آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) در قالب بیست قاب قرآنی و ۲۰ قاب حدیث در فضای مجازی لایم و اینستاگرام فرهنگسرای معرفت به‌زودی برای استفاده کاربران قرار خواهد گرفت و همچنین از جمله برنامه‌های مهم دیگری که مورد نظر داریم برگزاری محافل شعر آئینی با حضور شاعران و مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) است که در قالب برنامه «عصر همدلی» هر پنجشنبه برگزار شد و به شعرخوانی و نقل ادبی اختصاص دارد.

وی در ادامه گفت: باران رحمت عنوان ویژه برنامه دیگر این فرهنگسراست که با مشارکت سازمان‌های غیردولتی و همکاری فرهنگسراها و خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شده و اختصاص به اطعام روزه‌داران مجتمع‌های حمایتی و دارالایتام، خانه‌های سالمند و... دارد.

دهنادی در پایان گفت: در هفته پایانی ماه رمضان نیز به همت انجمن نجوم فرهنگسرای معرفت یک کارگاه تخصصی در مورد استهلال ماه و ابعاد علمی و فقهی برگزار خواهد شد که در نهایت منجر به استهلال ماه شوال می‌شود.

یادآور می‌شود، فرهنگسرای معرفت در بلوار شهران، بعد از زیرگذر همت واقع است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما