تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
۰
کد مطلب : ۲۵۳۲۷

نسخه‌برداری از منابع مکتوب عتبات عالیات

نسخه‌برداری از منابع مکتوب عتبات عالیات
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، شیخ مهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حضرت امام حسین(ع) در ملاقات با فریبرز خسروی، معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی و هیئت همراه گفت: با سعی و کوشش دو طرف امیدواریم شاهد توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های علمی فرهنگی و آموزشی باشیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در حفاظت و نگهداری از میراث مکتوب کربلا خواستار برپایی دوره‌های آموزشی برای کارشناسان عراقی شد و بیان کرد: امیدواریم با مساعدت دوستان‌مان در جمهوری اسلامی ایران بتوانیم بیش از پیش به معرفی میراث تشیع و نقش علمای شیعه برای جهانیان اهتمام کنیم.

کربلایی با تأکید بر ضرورت قدر دانستن فرصت‌ها گفت: شیعیان دو کشور باید فرصت پیش آمده را غنیمت بشمارند. از دست دادن برخی از فرصت‌ها ممکن است در آینده موجب خسران شود.

در ادامه این دیدار فریبرز خسروی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن تشریح جایگاه، خدمات و برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: وقایع جاری منطقه مؤید این نکته است که باید برای حفاظت از میراث فرهنگی تدابیر جدی اتخاذ کنیم.

وی تصریح کرد: اگر از نسخ گرانبهایی که در کتاب‌سوزی‌های اخیر گروه‌های افراطی از بین رفت، نسخه‌برداری می‌شد، امروز حداقل به نسخه دیجیتال منابع مذکور دسترسی داشتیم.

معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان متبوع خود در عرصه دیجیتال‌سازی منابع پیشنهاد کرد: از منابع گرانبهای موجود در عتبات عالیات نسخه‌برداری دیجیتال صورت گیرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما