تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۵۲۸۲

توصیه‌های منصور ارضی به جامعه مداحان تهران

توصیه‌های منصور ارضی به جامعه مداحان تهران
حاج منصور ارضی مداح اهل بیت(ع) در اجتماع مداحان در زمینه ایجاد روحیه‌ی معنوی در مداح با تأکید به پیشواز ماه مبارک رمضان گفت: ظاهراً جسم ضعیف می‌شود، اما طراوت روح انسان با اشتیاق به مناجات با خداوند بالا می‌رود.

ارضی افزود: قرار گرفتن در کسوت مداح اهل‌بیت وسیله‌ای برای نجات خود ماست وگرنه خداوند بدون هیچ نیازی می‌تواند بندگانش را به سمت خود بخواند.

وی با بیان اینکه درک عمیق مناجات و آمادگی قبل از آغاز مجلس با استغفار و مددگرفتن از خداوند موضوعی است که رعایت صحیح آنها می‌تواند وسیله‌ی آشتی بندگان شود گفت: داشتن روحیه‌ی مبارزه با شیطان که سنت پیغمبر است،که این مسأله با آگاهی بخشی مداح نسبت به مسائل شرعی و موضوعات این روزها بروز پیدا می‌کند و تأکید کرد که عزت نفس مسلمانان نباید تضعیف شود، در احکام ما اگر کسی با منت آب وضو را به مسلمانان بدهد، نباید گرفت و باید به تیمم اکتفا کرد.

وی در ادامه افزود: رفتن به مجالس نامتعارف و حضور در قهوه خانه‌ها بسیار خطرناک است و با تأکید به آراستگی و محاسن متعارف گفت: پوشش مداح باید در شأن مجلس اهل‌بیت باشد.

این مداح اهل بیت خاطرنشان کرد: گاهی استفاده از سبک‌ها و موسیقی‌های خاص حواس شنونده را پرت می‌کند که باید با استعانت از خداوند سبک‌های زیبا ساخت.

ارضی در پایان با اشاره به اینکه داشتن یک حال خوب تأثیرش از همه‌چیز بیشتر است و تصریح کرد: استفاده از معانی عمیق مناجات شعبانیه و استفاده از اشعار قدرتمند صداها دل را تکان خواهد داد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما