تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
۰
کد مطلب : ۲۴۹۶۹

مطالبات رهبری نقشه راه مداحان اهل بیت(ع)است

مطالبات رهبری نقشه راه مداحان اهل بیت(ع)است
مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي صبح روز چهارشنبه در حاشیه جلسه روساي كانون مداحان استان گفت: دشمنان با نام اسلام و با نام مرجعيت به فكر ضربه زدن به دين مقدس اسلام هستند و مطالبات مقام معظم رهبري بايد مورد توجه و دقت فراوان واقع گردد.

حجت الاسلام عظيمي يادآور شد: انحصار در مداحي امروز جوابگوي جامعه ما نيست و مداحان بايد نسبت به بي‌سوادي قرآني آگاه بوده و از قرآن نازل و قرآن صاعد كه همان ادعيه هستند غفلت ننمايند كه از اين قشر اصلاً مورد قبول نيست و تكاليف بزرگي بر گردن اين گروه است.

وي افزود: استفاده از ادعيه در مجالس و مراسم‌ها بسيار ضروري است و مداحان بايد موضع و جايگاه خود را مشخص نمايند و ادعيه در اين راه بسيار موثر است و دعاها به ما نشان مي‌دهند كه با دشمنان خود چگونه رفتار کنیم.

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي با اشاره به تكرار اتفاقات صدر اسلام گفت الان نيز خيلي‌ها ادعاي اسلام و مسلماني دارند كه راه نهروان مي‌روند مانند داعش، القاعده، سعودي و ... تشخيص اين اسلام ناب محمدي(ص) کار بسیار سختی است که شماها باید باپیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این راه اسلام واقعی گام بردارید.

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي با اشاره به اتفاقات اهیر خاورمیانه و اعمال وحشیانه سعودی ها افزود:آمريكا كه الان جنگ نيابتي در خاورميانه راه انداخته‌اند و سعودي‌هاي غافل و جاهل نيز كه خود را خادم الحرمين مي‌دانند در حالي كه خائن حرمين هستند و در زير سايه خانه كعبه خود را موجه جلوه می دهند و اعمال غير انساني خود را انجام مي‌دهند.

وي با اشاره به سخنان معمار كبير انقلاب اسلامي امام (ره) افزود: آل سعود و وهابيت بر عليه اسلام قدم‌هايي بر مي‌دارند كه در شأن انسان نيست.

وي خواستار ايجاد هيئت‌هاي دانش آموزي در شهرستان‌ها شد و افزود بهاء دادن به مداحان نوجوان و جوان بايد در رأس امور كانون مداحان باشد.

عظيمي برخورد با خانم جلسه‌اي ‌ها را از اهم فعاليت‌های امسال دانسته و افزود: بعضي از خانم‌هاي بي‌سواد در بحث مداحي در جلسات خانم‌ها ورود مي‌كنند كه سواد لازم را نداشته و به بدعت‌ها دامن مي‌زنند و اين شغل را منبع درآمد خود كرده‌اند، بايد اين قشر را حذف و از بانوان مبلغه حوزه علميه استفاده كنيم و و بحث آموزش مداحي كه در بعضي شهرستان‌ها برگزار مي‌شود جدي گرفته شود.

وي در خصوص بنرهاي تبليغاتي منقش به تصاویر مداحان گفت: بايد فرهنگ سازي لازم در اين خصوص صورت گيرد و با برخي مداحان كه از پرچم اباعبدالله براي تبليغ خود استفاده مي‌كنند برخورد گردد كه اين قضيه در شوراي فرهنگ عمومي استان توسط اين مجموعه مطرح شده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما