تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۴۹۶۳

مشهد مقدس سالانه میزبان ۲۵ میلیون زائر و گردشگر است

مشهد مقدس سالانه میزبان ۲۵ میلیون زائر و گردشگر است
محمد حسن واحدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اتفاق هایی که در دهه های اخیر در کشورهای مختلف جهان رخ داده است هر روز به تعداد زائران و گردشگران مشهد و حرم رضوی افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر زائران از کشور های عراق، بحرین، کویت، عربستان و سوریه است ابراز کرد: عمده زائران خارجی توسط پرواز های مستقیم به مشهد عزیمت می کنند.

وی میانگین ماندگاری زائران خارجی در مشهد را ۱۰ روز و میانگین زائران ایرانی را ۲ و هفت دهم روز عنوان کرد و افزود: به طور عمده این افراد برای درمان به مشهد می آیند و لذا مسئله یابی و حل مشکلات زائران بیش از پیش اهمیت و ضرورت یافته است.

کارگروه زائران خارجی تشکیل شد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین از برگزاری تور حرم گردی برای زائران خارجی خبر داد و افزود: معاونت زیارت استانداری، کارگروه های ویژه ای را برای تسهیل سفر زائران به مشهد برنامه ریزی کرده است که یکی از آنها کارگروه زائران خارجی است که تاکنون سه جلسه کارگروه تشکیل شده است.

واحدی افزود: نتایج برگزاری این جلسات به طرح امنیتی و ساماندهی زائران خارجی منجر شده است و با وجود اختلاف میان دستگاه های دولتی، این طرح به عنوان وظایف مهم دستگاه های مربوطه مشخص شده است تا زائران خارجی بتوانند راحت تر فعالیت های مربوط به سفر خود در مشهد را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه در جلسات آینده این طرح مراحل نهایی خود را می گذراند اظهار کرد: طرح مبدأ تا مبدأ با مشارکت بخش خصوصی و معاونت زیارت استانداری در آینده اجرایی می شود و در قالب آن مهمترین مشکلات زائران همچون تکریم، رفتارهای اجتماعی، اسکان، امنیت و فعالیت کاروان های بدون مجوز رفع می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما