تاریخ انتشار
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۴۸۷۰

نگارش ۱۰۰۱ نکته از دختر پیامبر(ص) در کتاب «فاطمه(س)؛ نگین عرش»

نگارش ۱۰۰۱ نکته از دختر پیامبر(ص) در کتاب «فاطمه(س)؛ نگین عرش»
محمدرضا رمزی‌اوحدی، نویسنده کتاب «نگین عرش» درباره کتاب تازه به نگارش درآمده خود گفت: کار نهایی کتاب «فاطمه؛ نگین عرش» به اتمام رسیده و در حال حاضر برای چاپ به انتشارات سعید نوین سپرده شده است که امسال برای نمایشگاه کتاب تهران آماده نشد و به نظر می‌رسد به زودی منتشر شود.

وی افزود: غیر از این کتاب، کتاب دیگری درباره حضرت فاطمه زهرا(س) نوشته‌ام که عنوان آن «فاطمه؛ نگین جهان و جنان» است و از سوی مؤسسه انتشاراتی شهید کاظمی منتشر شده که کتاب «فاطمه؛ نگین عرش» شامل ۴۰ فصل و ۱۰۰۱ نکته است، در حالی که کتاب دوم دارای ۳۱۳ نکته به روایت اهل سنت است.

رمزی‌اوحدی درباره کتاب «فاطمه؛ نگین عرش» گفت: شاید برخی مخاطبان تصور کنند که با توجه به نگارش کتاب‌های فراوان درباره حضرت فاطمه(س)، این کتاب نیز مانند سایر آثار است؛ اما قبل از نگارش این کتاب، کتاب‌هایی که درباره آن حضرت نوشته شده را بررسی کردم تا مواردی که به آن پرداخته نشده را بیابم و از دل روایت‌ها استخراج کنم.

این نویسنده ادامه داد: از ۴۰ فصل این کتاب، ۱۰ فصل موضوعاتی است که در کتاب‌های گذشته به آنها پرداخته نشده، یعنی حضرت زهرا(س) خصائصی داشته‌اند و در کتاب‌های دیگر به صورت پراکنده آمده بود و این ویژگی‌ها در این کتاب دسته‌بندی شده‌اند. به عنوان مثال؛ نورانیت ظاهری حضرت زهرا(س) که حدود ۵۰ روایت در کتب شیعه و سنی در این مورد وجود دارد؛ «فاطمه(س) و مسئله غدیر»، «امام مهدی(عج) در کلام حضرت زهرا(س)» و .... .

وی تصریح کرد: ما احادیث بسیاری از حضرت فاطمه(س) داریم، اما در مجموع شش حدیث از ایشان درباره امام مهدی(عج) وجود دارد که درباره ظهور فرزند خود ایشان است که به عنوان فصلی جداگانی بررسی شده.

نویسنده کتاب «زبور نور» در ادامه به منابع این کتاب اشاره و عنوان کرد: رویکرد من در کتاب «فاطمه نگین جهان و جنان» رجوع به روایات اهل سنت بوده اما در کتاب دوم از دیدگاه شیعی به این موضوع پرداخته‌ام و در این راستا به منابع تاریخی، تفسیری و حدیثی شیعه پرداخته شده است.

رمزی‌اوحدی با بیان اینکه این کتاب بیش از ۲۰ منبع تفسیری شیعه داشته است، عنوان کرد: با توجه به منابع متقن و غنی این کتاب، مخاطبان می‌توانند با اطمینان بیشتری نسبت به احادیث و روایات آن، این کتاب را مطالعه کنند و می‌توان گفت به دلیل مستند بودن، این اثر می‌تواند منبع مطالعه خوبی برای اهل علم باشد.

یادآور می‌شود، تاکنون از محمدرضا رمزی‌اوحدی کتاب‌های متعددی چون «روح عرفانی روح‌الله»، «هزار و یک داستان از زندگانی امام علی(ع)»، «گلشن شیدایی»، «زبور نور» و «نشانه‌هایی از امام زمان(عج)» منتشر شده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما