تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۴۶۹۸

کارگاه عبابافی در محل ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل افتتاح شد

کارگاه عبابافی در محل ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل افتتاح شد
امین بینش پژوه بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح کارگاه عبابافی در کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از قطب‌های تولید عبا در سطح کشور است و عبابافی بوشهر دارای شهرت جهانی است.

وی با اشاره به فعالیت عبابافان در روستای کردوان شهرستان دشتی، ادامه داد: عبابافی یکی از صنایع دستی بسیار مهم استان بوشهر است و از هنرهای بومی استان محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان بوشهر به کیفیت بالای عبابافی بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: استان‌های قم و مشهد و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس از مهمترین مشتریان عبای استان بوشهر هستند.

وی از فعالیت چهار کارگاه عبابافی در سطح استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: برای رسیندگی نخ عبابافی نیز ۱۰۰ کارگاه در سطح استان بوشهر فعال است.

بینش‌پژوه ادامه داد: کارگاه عبابافی در جواز ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) راه‌اندازی شده است تا این هنر بهتر و بیشتر در سطح کشور معرفی شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان بوشهر افزود: عبابافان در این کارگاه به بافتن عبا مشغول خواهند شد و ۱۰ قواره عبا می‌بافند و تقدیم ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) خواهد شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما