تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۴۶۸۸

احداث ۵ درمانگا‎‌ه در عتبات با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

احداث ۵ درمانگا‎‌ه در عتبات با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
سید رضا نیری، دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در نخستین نشست خبری این مجمع در سال ۹۴ ضمن اشاره به سابقه تشکیل این موسسه مردم نهاد در ۵ سال گذشته اعلام کرد: این مجمع بیش از ۲۰۰ شعبه به همراه ۵۰ عضو دارد که تاکنون به فعالیت‌هایی در حوزه‌های عمرانی نظیر ساخت بیمارستانها، اورژانس‌های بین جاده‌ای، خانه‌های بهداشت و تجهیز امکانات درمانی و بیمارستانی پرداخته است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به سفر سالیانه سه میلیون نفر زوار ایرانی به عراق جهت زیارت عتبات عالیات اعلام کرد: با توجه به اینکه خانواده‌های بسیاری هستند که در کشور عراق دچار بیماری شده‌اند و سرنوشت مناسبی را ندارند مجمع خیرین سلامت با همکاری سازمان هلال احمر به تاسیس ۵ درمانگاه و کلینیک درمانی در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین اقدام کرده است که در حال حاضر دو واحد از این درمانگاه‌ها در کربلا و نجف به بهره برداری رسیده است و به صورت رایگان به ویزیت زوار می‌پردازد. لازم است اشاره شود که سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پزشکانی را برای خدمت در این درمانگاه‌ها اعزام کرده است.

وی با اشاره به در پیش بودن اجلاس آتی خیرین سلامت سراسر کشور اظهار کرد: در تابستان اجلاسی سراسری به منظور تجلیل از خیرین سلامت کشور با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداری، اتاق اصناف و ستاد ائمه جمعه برگزار می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما