تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
۰
کد مطلب : ۲۴۶۷۳

اهانت‌کنندگان به ساحت ائمه(ع) با انسانیت بیگانه‌ هستند

اهانت‌کنندگان به ساحت ائمه(ع) با انسانیت بیگانه‌ هستند
رسول نجفیان، بازیگر و خواننده درباره برخی توهین‌هایی که به مقدسات در موسیقی رپ می‌شود، اظهار کرد: از نگاه من توهین به مقدسات اقدامی نفرت‌آور است که از سوی، انسان روی نمی‌دهد. برای همین من فردی را که به اعتقادات گروهی وسیع از مردم توهین می‌کند را انسان نمی‌دانم، بلکه حیوانی است که در پوست انسان درآمده. این توضیح درباره شاهین نجفی نیز صدق می‌کند؛ فردی که با فراموش کردن همه گذشته خود سرباز شیطان شده است.

وی افزود: این‌که چرا چنین افرادی راضی می‌شوند به باورهای دیگر هموطنان خود توهین کنند، جوابی روشن و واضح دارد. آن نیز این است که آنها می‌خواهند به نوعی نداشته‌های خود را با این قبیل رفتارها به دست آورند. این نداشته‌ها نیز تنها مسائل مادی نیست، بلکه برخی مواقع انسان ممکن از دوران نوجوانی دچار بی‌هویتی شود. برای همین سعی می‌کند در بزرگسالی به نوعی با رفتارهای توهین‌آمیز برای خود اعتباری کسب کند.

این خواننده نواهای عاشورایی ادامه داد: نکته مهم اینجاست که این قبیل افراد خود به زشتی کاری که خود انجام می‌دهند واقف هستند، اما به نوعی با این رفتارها می‌خواهند به شهرت برسند، البته دلیل دیگری نیز وجود دارد. به این معنا که رفتارهایی این گونه که از سوی امثال شاهین نجفی روی می‌دهد برای خوشحالی اسلام‌ستیزانی است که سال‌ها به روی دشمنی با موضوعات دینی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. موضوع دیگر که به نظم می‌رسد این‌که به عملکرد ما در داخل کشور مربوط می‌شود که نوعی همراهی با این قبیل حرکات است.

الحاق به قانون کپی‌رایت برای جذب مخاطبان خارجی

وی تاکید کرد: منظورم از توضیح فوق این است که ما باید در هنر، جذب را محور کارها و سیاست‌گذری‌هایمان قرار دهیم. این توصیه نیز در ابتدا باید الگوی کاری مسئولان هنری باشد، اما متاسفانه وضعیت به شکل مطلوبی نیست و ما می‌بینیم که که برخی رفتارها سبب می‌شود که هنرمندانی از کشور کوچ کنند، البته بسیاری از مواقع آنهایی که به غرب کوچ می‌کنند به خطا نمی‌روند، ولی هستند افرادی چون شاهین نجفی و هنرپیشه‌ای دیگر که هویت دینی و ملی خود را به کلی فراموش می‌کنند.

نجفیان در پایان اظهار کرد: مطلب انتهایی که باید به آن اشاره کنم این است که مقابله با این دست رفتارهای شیطانی را خیلی جدی پیگیری کنیم. اولین قدم نیز این است که با فراهم آوردن امکانات موقعیتی فراهم آوریم تا کارهای خوبی در حوزه موسیقی یا هنر مذهبی تولید شود. موضوع دیگر اینکه کارهای مذهبی خود را در شکل بین‌المللی عرضه کنیم تا بتوانیم مخاطبان را جذب کنیم. برای همین باید با شرکت‌های بزرگ پخش کننده ارتباط خوبی برقرار کنیم. در این زمینه قبول قانون کپی‌رایت جهانی مهمترین قدم در این زمینه است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما