تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۴۳۵۸

حسینیه قزوینی ها در کربلا ساخته می شود

حسینیه قزوینی ها در کربلا ساخته می شود
محمدرضا صدیقی اظهار داشت: ارادت ما به اهل بیت(ع) از گذشته های دور در جان همه انسانها ریشه داشته و هر روز نیز بیشتر می شود و قزوینی ها در کنار زیارت قبور ائمه معصومین(ع) در ساخت و ساز بناهای متبرکه سابقه دیرینه دارند که یکی از آنها ساخت حسینیه قزوینی ها در کربلا و مدرسه در نجف اشرف است که بیانگر حضور جدی مردم این منطقه در نوسازی و بازسازی اماکن متبرکه است.

صدیقی بیان کرد: در شش سال گذشته ستاد عتبات عالیات کارهای متعددی انجام داده که ساخت مدرسه حسن خان قزوینی ها بود که این مدرسه در طرح جامع بین الحرمین از بین رفته است که با پیگیری انجام شده امیدواریم حسینیه مردم قزوین در کربلا ساخته شود.


وی افزود: در نجف اشرف برای بازسازی حرم امیرالمومنین(ع) گامهای بزرگی برداشته شده که صحن حضرت زهرا در حال احداث است که بیش از ۲۰۰ هزارمترمربع بنا دارد که یک فاز آن بزودی در نجف اشرف افتتاح خواهد شد و طرح های دیگری هم در کاظمین و کربلا و سامراء توسط ستاد عتبات عالیات کشور در حال اجراست.

۱۰ میلیارد تومان برای نوسازی حرم طفلان مسلم هزینه شده است

این مسئول یادآورشد: در یک دهه گذشته کارهای خوبی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در کربلا صورت گرفته که تا پایان سال گذشته در کنار نوسازی حرم دو طفلان مسلم کار ساخت دارالشفاء به عنوان یک کار درمانی، فرهنگی، دینی و خدماتی از ممترین آنهاست.

وی اضافه کرد: همچنین ساخت منبع ۱۰۰ هزار لیتری آب برای زائران حرم دو طفلان مسلم و نیز بازسازی حرم هم و مرمت صحن داخل حرم نیز توسط این ستاد در حال اجراست.

صدیقی تصریح کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان هزینه های مختلف در حرم انجام شده که بخشی به صورت نقدی و بخشی به صورت خدمات فنی تامین شده است.

وی گفت: ساخت سرویس های بهداشتی حرم نیز در حال حاضر با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و مابقی نیز بزودی تکمیل می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: در سال جاری طرح جامع حرم دو طفلان مسلم به تولیت حرم و مسئول وقف عراق در حال پیگیری است که در صورت تصویب طرح جامع عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهارداشت: در این طرح ساخت ایستگاه آتش نشانی، پارکینگ، پارک بازی کودکان، مهمانسرا هم پیش بینی شده که این طرح در مساحتی به وسعت ۱۰ هکتار اجرایی می شود که با توجه به کمک های مردمی فاز به فاز پیش خواهد رفت.

این مسئول یادآورشد: در توسعه طرح جامع همچنین یک فضای مسقف به مساحت یک هزار مترمربع به حرم دوطفلان مسلم اضافه خواهدشد که احداث پارک و پارکینگ هم در دستور کار است که زمین های مورد نیاز تملک شده است.

صدیقی گفت: نهر زراره که فرزندان مسلم در آن به قتل رسیدند در حال بازسازی است که این مکان نیز برای زیارت مردم آماده خواهد شد.


هیچ کمک دولتی در حرم هزینه نمی شود

وی افزود: یکی از ویژگی های بازسازی حرم دوطفلان این است که تاکنون همه هزینه ها توسط مردم خیر و علاقمندان اهل بیت پرداخت شده و این کار به صورت خودجوش و با عشق و ارادت انجام می شود که کاری ماندگار است.

صدیقی تصریح کرد: هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات شامل امام جمعه، استاندار، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و شهرداری است.

وی از تلاش همکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستانها نیز تشکر کرد که در این راه با کمک های خود گام موثری در مسیر بازسازی حرمین داشته اند.

صدیقی در خصوص راه اندازی دارالشفاء دو طفلان مسلم هم گفت: جلسات متعددی در این زمینه با استاندار و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده که تاکنون به نتیجه نرسیده ایم اما اخیرا یک دندانپزشک یک دستگاه یونیت دندانپزشکی خود را برای این مرکز اهدا کرده که امیدواریم با پیگیری از طریق ارگانهای مختلف بتوانیم شاهد راه اندازی این مرکز درمانی باشیم.


صدیقی گفت: تلاش می کنیم که تجهیز و مدیریت این مرکز درمانی توسط هلال احمر یا وزارت بهداشت عراق صورت گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: شماره حساب جاری طلایی بانک سپه به شماره ۱۷۸۰۰۳۷۷۷۰۲ و شماره کارت سپه ۵۸۹۲۱۰۱۱۲۳۸۲۹۱۶۶ به نام ستاد عتبات عالیات استان آماده دریافت کمک های نقدی خیرین و علاقمندان به بازسازی عتبات عالیات است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما