تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۴۲۹۵

باب الرأس شریف حرم حضرت ابوالفضل(ع) در ساوه رونمایی می شود

باب الرأس شریف حرم حضرت ابوالفضل(ع) در ساوه رونمایی می شود
به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، مهدی زندیه وکیلی افزود: مراسم رونمایی در مصلای شهر ساوه برگزار می شود و پس از آن حرکت باب الرأس شریف به سمت شهر مامونیه آغاز و پس از توقف دو روزه، به ترتیب به شهرهای دلیجان، محلات، خمین و سپس اراک خواهد رسید.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، این در پس از توفق دو روزه در مصلای اراک، به شهر شازند می رسد و پس از عبور از استان های همجوار به کشور عراق منتقل می شود و طی مراسم ویژه در صحن مبارک علمدار کربلا نصب می شود.

زندیه وکیلی گفت: این در با ارتفاع چهار متر و ۲۸ سانتی متر و عرض ۲۸۰ سانتی متر در دو لنگه ساخته شده و در ساخت آن از هنرهای رایج کشورمان از جمله خاتم کاری، قلم زنی، میناکاری، معرق، گره چینی و زرگری و آبکاری طلا استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در ساخت این در بیش از سه کیلوگرم طلا و ۸۶۵ کیلوگرم مس و ۶۲۰ کیلوگرم استیل به کار رفته که تمامی این اقلام از نذورات مردم شریف تهیه شده است.

زندیه وکیلی یادرآور شد: بعد از ساخت ضریح مرقد حضرت ابراهیم مجاب(ع) که در سال گذشته به پایان رسید، باب الرأس شریف حرم حضرت ابوالفضل(ع)، دومین هدیه مردم استان مرکزی به آستان مقدس اهل بیت(ع) می باشد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما