تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۳۹۴۰
حاج محسن طاهری:

مرحوم حاج علی آقاآهی از چهره های برجسته خدمتگزار به انقلاب بود

مرحوم حاج علی آقاآهی از چهره های برجسته خدمتگزار به انقلاب بود
حاج محسن طاهری مدیر عامل خانه مداحان کشور درمورد ویژگی های شخصیتی و اخلاقی و کاری مرحوم حاج علی آهی گفت: امروز جامعه مداحان کشور در غم فقدان و هجران بزرگمردی است که این سنگینی داغ را تحمل می کنند. به هر جهت ایشان مردی بود که در همه زوایای زندگی اش برای همه افراد جامعه و به خصوص برای مداحان و باز به خصوص برای جوانان عرصه مداحی، اخلاق و رفتار و منش و سلوکش درس آموز بود. مرحوم آهی در زمینه های مختلف دغدغه مند بود و همواره بر اخلاق و رفتار مداحان و زمینه های اعتقادی و دقت در شعرها و تاریخ و مقتل خوانی در مداحی تأکید می کرد.

وی افزود: جلسه ای نبود که کسی با مرحوم آهی بنشیند و از ایشان درس فرا نگیرد. ایشان از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی میلانی و مرحوم آیت الله آقا میرزا جواد تهرانی و آیت الله رضی شیرازی که در قید حیات هستند بود. همچنین از تعداد زیادی از مراجع تقلید از جمله از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری صاحب اجازه در امور حسبیه بود.

طاهری تصریح کرد: ایشان در کسوت مداحی بودند اما فی الواقع می شود گفت یک عالم بارز و مبرزی بودند که از هرجهت مورد توجه بزرگان دینی ما بودند. جامعه وعاظ و جامعه مداحان کشور امروز در غم فقدان مرحوم حاج علی آقای آهی که از چهره های برجسته خدمت گزار به انقلاب و از مطیعان ولی فقیه و ولایت مداران عاشق حضرت امام خمینی(ره) بودند سوگوار است.

این مداح ادامه داد: حاج علی آهی سالهای سال در کمیته انقلاب اسلامی در سمت فرماندهی آن در استان سیستان و بلوچستان و زمانی هم در منطقه آبعلی مسئولیت داشتند. ۵ سالی بود که من که مدیر خانه مداحان کشور هستم و ریاست هیئت مدیره خانه مداحان بر عهده ایشان بود از نزدیک از دم گرمشان و از نشست و برخاست و مجالست با ایشان بهره بردم.

طاهری در باره تشیع پیکر حاج علی آهی هم گفت: بنا بر وصیت خود حاج علی آهی مراسم تشییع این مرحوم فردا ساعت ۹ صبح از مسجد امیرالمومنین(ع) که سالهای سال در آنجا فعالیت داشتند و توسط خود ایشان این مسجد ساخته شد و با حمایت های مالی و معنوی ایشان اداره می شد به سمت بهشت زهرا(س) برگزار می شود و آن مرحوم در قطعه «روضه الحسین» که ویژه ذاکران اهل بیت است دفن خواهد شد.

[پرونده ویژه مرحوم استاد علی آهی را اینجا بخوانید]
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما