تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
۰
کد مطلب : ۲۳۸۷۶

سند توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دینی تدوین می‌شود

سند توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دینی تدوین می‌شود
رضا معممی مقدم چهارم فروردین ماه در بوشهر، ‌با بیان اینکه سال گذشته سالی مملو از پرکاری در حوزه فرهنگ دینی بود اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی دینی زیر نظر هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی، مداحان و ستایشگران با جدییت تمام برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حوزه‌های مختلف دینی فرهنگی نقش آفرینی مهمی داشتند تصریح کرد: ۹۱هزار هیئت مذهبی، ۸۰ هزار مداح، یک‌هزار ۱۵۰ بانوان فعال فرهیخته و ۵ هزار و ۲۰۰ موسسه و اتحادیه قرآنی، ۴ هزار انجمن اسلامی، ۳ هزار کانون فرهنگی مردمی و ۲ هزار روحانی مستقر در حوزه‌های مختلف دینی فرهنگی در کشور نقش آفرینی کردند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ۴۲ هزار مبلغ و مبلغه سال گذشته انجام شده گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال گذشته نقش تقویت طرح و برنامه تشکل‌های دینی به ویژه در شورای هیئت‌های مذهبی داشت.

معممی مقدم افزود: در این سال ۴۰۰ هیئت‌مذهبی و ۳۷۸ کانون مداحان و شعرای آیینی در شهرهای مختلف کشور سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری کرد.

وی، با تاکید بر برون سپاری فعالیت‌های فرهنگی دینی گفت: زمانی در عرصه فرهنگ موفق هستیم که کار را به مردم بسپاریم که تشکل‌های فرهنگی و دینی در این عرصه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر توجه به اعتبارات مورد نیاز این حوزه در سال ۱۳۹۴ افزود: امید است مجلس شورای اسلامی و دولت به سازمان تبلیغات اسلامی برای توانمندسازی تشکل‌های دینی توجه ویژه‌ای کند تا بتوان کارگاههای آموزشی و دوره‌های تخصصی که زیرساخت تشکل‌های دینی است برگزار کنیم.

معممی مقدم با بیان اینکه بدنبال نهادینه کردن فعالیت‌های تخصصی تشکل‌های دینی هستیم بیان کرد: برای مقابله با جنگ نرم، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، تقویت بنیان‌خانواده و مبارزه با عرفان نوپدید لازم است تشکل‌های تخصصی در این راستا شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ سازمان تبلیغات اسلامی در تشکل‌های دینی بسیار بیشتر شده گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ تشکل‌های دینی انجام که در این عرصه سند توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دینی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین می‌شود.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما