تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۳۸۴۶

فرهنگ تجمع عزاداری ها در گرمسار نهادینه می‌شود

فرهنگ تجمع عزاداری ها در گرمسار نهادینه می‌شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی مهدی نژاد در نشست هماهنگی مشترک اداره تبلیغات اسلامی گرمساربا مسئولان و هیئات مذهبی شهر پیرامون ایام فاطمیه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به آیین ها و مراسمات سنتی عزاداری سرور و سالار شهیدان افزود: تجمع عزاداری های شاخص مانند عاشورا و ایام فاطمیه می تواند احیاگرعزاداری های سنتی باشد.

وی حضور مردم در این تجمعات را چشمگیر خواند و خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ عاشوراییان در مسجد جامع به‌عنوان اصلی ترین پایگاه دینی و مذهبی شهر، نشان از عشق مردم ولایت‌مدار شهرستان گرمسار به ائمه معصوم (ع) است.

مهدی نژاد تصریح کرد: مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به‌خصوص حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) یک فضایی برای همدلی و وحدت در بین شیعیان است و در این راستا برگزاری تجمع هیئت‌های مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: فرهنگ تجمع عزاداری های شاخص مانند عاشورا و ایام فاطمیه در بین مردم گرمسار نهادینه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار نیز در این نشست از ثبت تجمع عاشوراییان گرمسار در شب تاسوعا در تقویم صدا و سیما خبر داد و متذکر شد: مردم شهرها و روستاهای شهرستان فضا را برای عزاداری محرم مهیا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی اکبر سایری در خاتمه با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی باید ارزش‌ها و مبانی دینی و اسلامی را تقویت کنند، گفت: هیئت‌های مذهبی باید به درستی حقیقت عاشورا و قیام امام حسین(ع) را به مردم معرفی کنند و از ظرفیت شب‌های محرم نهایت بهره را ببرند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما