تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۳۷۸۵

انتشار «دختر پیامبر(ص)» و «رهنمای طریق خیر» به قلم آیت‌الله جاودان

انتشار «دختر پیامبر(ص)» و «رهنمای طریق خیر» به قلم آیت‌الله جاودان
کتاب دختر پیامبر(ص) اثر آیت‌الله جاودان که به وقایع زندگی حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) می‌پردازد، در سال ۹۳ با استقبال فراوان مخاطبان در مدت زمانی کوتاه به چاپ هشتم رسید.

این کتاب در سه چاپ جدید خود، شاهد طراحی جلد و صفحه‌بندی جدیدی است و در ۱۴۴ صفحه توسط مؤسسه ایمان ماندگار منتشر می‌شود.

کتاب دختر پیامبر(ص) با موضوع سقیفه بنی ساعده سرفصل‌هایی همچون تعرب و ارتداد عمومی، مظلومیت حق مطلق، دخت رسول‌الله(ص) پس از پدر، رحلت و خاکسپاری دختر پیامبر(ص) و مطالبی نیز پیرامون مدفن پنهان أم‌ابیها(س) را دربرمی‌گیرد.

کتاب «هجده ساله»

«هجده ساله» نام کتابی است که در هجده فصل به بیان برخی از فضائل و بخشی از تاریخ و سیره حضرت فاطمه زهراء(س) می‌پردازد.

این کتاب که به قلم حمید سبحانی صدر نوشته شده است، در ابتدای هر فصل، با ادبیاتی روان، به بیان نکاتی درباره شناخت منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخته، و سپس با تغییر محتوا و شیوه نگارش، تحقیقاتی درباره هجدهمین و به عبارتی آخرین سال حیات آن بانوی عالمین(س) ارائه می‌دهد. این شیوه در تمامی فصول هجده‌گانه «هجده ساله» تکرار می‌شود.

کتاب «هجده ساله» در آستانه ایام فاطمیه(س) و همزمان با فرارسیدن سال جدید به اهتمام «مؤسسه ایمان ماندگار» به چاپ رسیده است.

در ادامه عباراتی از این کتاب آمده است: «امّ ابیهایش می‌خواندند؛ یعنی مادر پدرش. آری؛ او برای پدرش مادری‌ها کرده بود. در تمامی آن سال‌های دشوارِ پس از وفات مادرش خدیجه، در تمامی آن تنهایی‌ها، تهدیدها، مجروح شدن‌ها وَ وَ وَ ... ، او همچون مادری مهربان، تسکین قلب بابا بود و تیمار زخم‌های بسیارش.»

کتاب «رهنمای طریق خیر»

کتاب رهنمای طریق خیر در ۵۶۰ صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب مشتمل بر ۵۸۰ سؤال از آیت‌الله محمدعلی جاودان و پاسخ‌های ایشان است.

نکته شاخص این کتاب تطبیق جواب‌ها با آیات و احادیث توسط محققان و شاگردان آیت‌الله جاودان است که توسط انتشارات مطیع در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه چاپ و عرضه می‌شود. سؤالات شامل مسائل مبتلا به در زندگی آحاد مردم اعم از اعتقادی تا تاریخی و غیره در ۱۱ بخش تقسیم‌بندی شده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما