تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۳۴۱۳

راه‌اندازی نهضت قرآنی در هیئت‌های مذهبی ضروری است

راه‌اندازی نهضت قرآنی در هیئت‌های مذهبی ضروری است
حجت‌الاسلام احمد رضایی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش بزرگ فاطمیون خراسان جنوبی اظهارکرد: امروز ما با سه اسلام رو به رو هستیم که هدفشان براندازی و حذف اسلام ناب است.

وی اسلام تکفیری را به عنوان اولین نوع این اسلام معرفی کرد و گفت: تکفیری‌ها به عنوان نماینده جهان اسلام این همه بدبختی را در جهان ایجاد و به شدیدترین وضع به مسلمانان بی‌حرمتی می‌کنند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تمام بدبختی‌‌ها و مشکلات اسلام از همین تکفیری‌ها و وهابیت نشات می‌گیرد، بیان کرد: کسانی سکاندار این دین بوده که مرتکب اعمالی شده که هیچ درنده‌ای در دنیا این کار را انجام نداده است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه همه امروز به این موضوع قائل هستند که این‌ افراد عوامل استکبار بوده و خودشان کاره‌ای نیستند، گفت: غربی‌ها نیز با وجود همه بارکد خبری و رسانه ای که علیه اسلام حزب الله دارند تمام جنایات این افراد را با نام اسلام به تصویر می‌کشند.

وی، اسلام سکولار را دومین نوع اسلام موجود امروز عنوان کرد و افزود: در این اسلام که بیشتر در کشورهایی مانند ترکیه حاکم بوده تنها اسم اسلام را با خود دارد اما اسلامی ضد دینی و اخلاقی است.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به بروز اسلامی به عنوان اسلام انگلیسی اشاره کرد و گفت: امروز بعضی‌ها حتی در حد مرجعیت و تشیع این اسلام را مدیریت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: تمام کار این افراد لعن کردن است و این در حالی است که خود خداوند در قرآن تأکید می کند که شما مجاز به لعن حتی بت‌های مشرکین نیستید چراکه آنها نیز همین کار را در مورد شما انجام خواهند داد.

عملکرد سوء و بد مسلمانان خود حرمت‌شکنی به پیامبر (ص) است

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اسلام دارای اصیل‌ترین و زیباترین دین و فرهنگ بوده، اما در حوزه عمل چیزی ضد دین و فرهنگ اصیل اسلامی را به نمایش می‌گذاریم، بیان کرد: یکی از دلایل این موضوع شک داشتن به اسلام و اصالت اسلامی سکانداران دین در کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر حفظ حرمت پیامیر اکرم (ص) به عنوان یکی از حریم‌های الهی، گفت: عملکرد سوء و بد مسلمانان خود حرمت شکنی به پیامبر (ص) است.

وی، قرآن و عترت را یکی دیگر از حریم‌های الهی عنوان کرد و افزود: با نهضت قرآنی که در چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری راه افتاده است تا حدودی توانسته‌ایم در زمینه حفظ حرمت قرآن گام برداریم.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختمان‌های هیئت‌های مذهبی تنها برای عزاداری نیستند، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی ما باید قرآن محور بوده و پایگاه‌های قرآنی داشته باشند.

برنامه‌ریزی‌های نوروز، فاطمیه را تحت شعاع قرار ندهد

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: حتی هیئت‌های مذهبی باید ساختمان هیئت را در اختیار موسسات قرآنی قرار دهند و آموزش رشته‌های مختلف قرآنی را شروع کنند تا از این طریق یک نهضت قرآنی شکل بگیرد چراکه عصر امروز به این نهضت نیاز دارد.

وی با اشاره به همزمانی دهه فاطمیه با شروع سال نو، گفت: باید برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای باشد که نوروز، فاطمیه را تحت شعاع قرار ندهد.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اسلام تنها دین عزاداری نیست و شادی و عزا باید با هم رعایت شود، بیان کرد: برای روز شهادت حضرت فاطمه (س) سه نقل وجود دارد اما بیشتر علما بر روی شهادت ایشان در ۵۰ روز بعد از وفات پدرشان موافقت بیشتری دارند.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: اگر قرار است هیئت‌ها در دهه اول نیز عزاداری داشته باشند بهتر است عزاداری‌ها موقع شروع سال نو جمع‌آوری و در دهه دوم دوباره از سر گرفته شود.

وی تأکید کرد: هیئت‌ها باید تلاش کنند تا در ایام عزاداری فضاسازی در درون ساختمان هیئت‌ها را کمتر کرده و بیشتر بیرون و خیابان‌ها را فضاسازی کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما