تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۳۳۶۷

کانون مداحان، زمینه حضور جوانان و نوجوانان مداح را فراهم کند

کانون مداحان، زمینه حضور جوانان و نوجوانان مداح را فراهم کند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام جمال یاری در دیدار با جواد کامرانی رئیس جدید کانون مداحان شهرستان رشت به شرح وظایف کانون مداحان پرداخت و یادآور شد: برای اینکه مداحان در انتخاب محتوا و اشعار خود گرفتار غلو و انحراف نشوند باید در تغذیه فکری آنها برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

وی ترویج و نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) و فرهنگ اسلامی را از وظایف مداحان برشمرد و تصریح کرد: مداحان با روحیه انقلابی باید در مسیر ارزش ها حرکت کنند در غیر این صورت از جریان اصلی منحرف و به دام دشمن گرفتار خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: امروز دشمن با کارهای پژوهشی و خصوصاً در فضای مجازی به دنبال اشاعه خرافات و آسیب ها است و جوانان در این زمینه بیشتر مورد توجه آن ها است که این امر وظیفه مداحان و گویندگان را مضاعف می‌کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: برای مقابله و برخورد با توطئه های دشمنان، انجام کارهای فرهنگی و مذهبی ضروری است.

حجت‌الاسلام یاری با اشاره به تأکید علماء، مراجع و بزرگان نظام مبنی بر اینکه فضای جامعه نباید همیشه محزون و غمگین باشد، بیان داشت: شیوه عزاداری ایام محرم و فاطمیه (س) که به صورت دهه برگزار می‌شود، نباید برای مناسبت های دیگر تسری یابد.

وی با بیان این که مناسبات مذهبی باید پررنگ برگزار شود، اذعان داشت: احیاء مناسبات مهم مذهبی و ملی باید با شکوه تر از سابق برگزار شود زیرا هم در جذب جوانان تأثیر گذار است و هم در دفع دسیسه های دشمنان ارزشمند خواهد بود.

جواد کامرانی رئیس جدید کانون مداحان شهرستان رشت نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از خدمت در کانون مداحان، خواستار همکاری و همفکری بیشتر اداره کل تبلیغات اسلامی و همچنین مجموعه اعضاء کانون شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما