تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۳۳۴۶

اولویت سازمان تبلیغات راه اندازی هیئات، مساجد و محافل دینی آمیخته با قرآن است

اولویت سازمان تبلیغات راه اندازی هیئات، مساجد و محافل دینی آمیخته با قرآن است
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهم مأموریت ها و برنامه های قرآنی سازمان گفت: همانطور که از سازمان تبلیغات اسلامی توقع می رود محوریت برنامه ها و فعالیت ها بر اساس توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و سازمان نیز در همین راستا با سابقه طولانی برنامه های قرآنی را پیگیری می کند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با راه اندازی سازمان دارالقرآن الکریم برنامه های قرآنی را در قالب برنامه ریزی دقیق و سازماندهی شده پی می گیرد. یکی از اقدامات شایسته سازمان تصحیح نسخ قرانی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اقدامی مهم در این زمینه بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: البته سازمان طبع و نشر قرآن کریم نیز در این راستا فعالیت می کنند که موفق بوده اما سازمان دارالقران الکریم اقدام به چاپ نسخ قرآنی زیبنده به طبع می کند.

وی افزود: اکثر نسخه های چاپی با دقت نظر مصححین و نظارت دقیق مسئولان چاپ و نشر می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: عمده فعالیت دیگر قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی بحث گسترش عمومی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن در سطح کشور است که در این حوزه شاهد رشد کمی و کیفی هستیم امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکیل شورایی به عضویت سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصناف و دیگر نهادها، آموزش روخوانی و روانخوانی همراه با فهم آیات الهی را در دستور کار قرار داده و سازمان تبلیغات نیز در این ماموریت موفق ظاهر شده است.

وی افزود: ماموریت دیگر سازمان تبلیغات اسلامی گسترش و تعمیق بحث حفظ قرآن کریم برای تحقق فرمایشان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بوده که با شتاب بیشتری افزایش یافته است و حلقه های حفظ قرآن و روشهای حفظ با شیوه های نوین توسعه یافته است.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: از طرفی نیز حفاظ قرآن کریم طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آزمون های اعطای مدرک تخصصی حفاظ شرکت می کنند.

وی افزود: همانطور که می دانید طبق منویات مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور مورد توجه قرار گرفته و این هدف نیازمند جذب عزم ملی است و یک نهاد خاص نمی تواند به تنهایی وظیفه خاصی داشته باشد بلکه همه دستگاه ها و نهادها باید دست به دست هم بدهند و در پایگاه قرآنی جهان یعنی کشور ایران ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت کنند.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: تاکنون تعاملات و هماهنگی میان دستگاه ها در راستای تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم مناسب بوده و طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در قالب مهندسی هماهنگ و منظم و جهت دهی بودجه شاهد توسعه حفاظ قرآن کریم در کشورمان هستیم. از جمله ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگسازی قرآنی در بین فعالیت های فرهنگی و بسط و عمق دادن آن است ما نیازمند راه اندازی هیئات، مساجد و محافل دینی آمیخته با فرهنگ قرآنی هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سازمان برای ارایه سبک زندگی در میان خانواده ها اخلاق قرآنی را ترویج می کند و در مقام شعائرالله همچون عزاداری های ابا عبدالله الحسین در ماه محرم قرآن را به هیئت ها می برد.

وی افزود: بر همین اساس مبلغین و روحانیون ضمن ترویج فرهنگ دینی مردم را به قرائت و تفسیر قرآن کریم تشویق می کنند. در سالهای اخیر نیز شاهد حضور قرآن و فعالیت های قرآنی در بین مساجد و هیئات مذهبی بودیم. سازمان تبلیغات اسلامی در جای جای کشور ضمن راه اندازی قرارگاه های مختلف پست های قرآنی تعریف کرده تا این امر مهم را در سطح ملی گسترش دهد.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما