تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۳۲۸۳

دایرةالمعارف تشیع ۱۶ جلدی می‌شود/ ارائه جلد ۱۵ در نمایشگاه کتاب تهران

دایرةالمعارف تشیع ۱۶ جلدی می‌شود/ ارائه جلد ۱۵ در نمایشگاه کتاب تهران
امیر مازیار، مدیر علمی انتشارات حکمت درباره دایرةالمعارف تشیع گفت: دایرةالمعارف تشیع که پس از فوت فهیمه محبی که مسئولیت انتشار آن را برعهده داشت و توسط بنیاد شهید سعید محبی منتشر می‌شد به انتشارت حکمت سپرده شده است و این انتشارات در سال ۱۳۹۱ جلد چهاردهم آن را منتشر کرد.

وی افزود: در حال حاضر جلد پانزدهم این دانشنامه که همه مدخل‌های حرف «میم» را در برمی‌گیرد، در حال آماده‌سازی نهایی است و امیدواریم جلد پانزدهم آن را در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه دهیم.

مازیار با اشاره به انتشار مجلد آخر دایرةالمعارف تشیع ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود نگارش این دایرةالمعارف با یک جلد دیگر، یعنی جلد شانزدهم آن در سال ۹۴ به پایان برسد.

وی در پایان یادآور شد: هیچ مشکلی در رابطه با نشر این دایرةالمعارف وجود ندارد و کار به زودی نهایی خواهد شد.

گفتنی است، دایرة المعارف تشیع دانشنامه‌ای فارسی است که در چندین جلد، پیرامون موضوعات مختلف دینی، کلامی، اعتقادی، فقهی، اصولی، تاریخی، جغرافیایی، علمی و فرهنگی جهان تشیع به نگارش درآمده است که تدوین آن از سال ۱۳۶۰ با حمایت مالی بنیاد طاهر(موقوفات سید ابوالفضل تولیت) آغاز و سپس با حمایت مالی فهیمه محبی دنبال شد و تاکنون ۱۴ جلد از آن منتشر شده و جلد چهاردهم (کربلا - لیلة المبیت)، آخرین جلد این مجموعه است که در تابستان ۱۳۹۰ توسط انتشارات حکمت منتشر شده. این دانشنامه برنده دوره سیزدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما