تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۲۷۷۷

پنجمین سوگواره دلنوشته های عاشورایی در لالی برگزار شد

پنجمین سوگواره دلنوشته های عاشورایی در لالی برگزار شد
حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه شهرستان لالی، با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع عاشورا، در این مراسم گفت: از افتخارات ملت ایران این است که همه دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان در سراسر دنیا در راستای ایران هراسی تبلیغ می کند و سعی دارند اذهان دنیا را نسبت به ایرانی ها منفی جلوه دهد، افزود: دشمنان با ترفندهای متفاوت، اسلام هراسی را در دنیا گسترش می دهند و امروز نیز با به وجود آوردن گروه های تکفیری از جمله داعش به نام اسلام جنایت می کنند.

امام جمعه لالی، با بیان اینکه گروه های تکفیری با آدم کشی، خشونت و افراطی گری قصد دارند چهره اسلام و به خصوص شیعه را خدشه دار کنند، ادامه داد: ما باید با حفظ عزت و سرافرازی اسلام و اهل بیت(ع) در مقابل دشمنی های کینه توزانه علیه اسلام و شیعه ایستادگی کنیم.

وی بر برگزاری برنامه هایی با محتوای دینی و عاشورایی تاکید کرد و اذعان داشت: سوگواره دلنوشته های عاشورایی می تواند در توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی نقش بسزایی داشته باشد از این رو نباید از آن به سادگی گذشت بلکه باید با تبلیغ بیشتر و پرمحتواتر نسبت به برگزاری آن در سال های آینده اهتمام ورزید.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، نیز خاطرنشان کرد: سوگواره دل نوشته های عاشورایی درخت نوپایی است که می تواند با زبان هنر و ادب و سایر مؤلفه های فرهنگی در اشاعه فرهنگ حسینی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در دستگاه امام حسین(ع) توفیقی برای همه ملت ایران است و اجر معنوی بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: یکی از خصوصیات خوب در ایران اسلامی این است که دسترسی به منابر روحانیت، سادات و اساتید بزرگوار برای همه مردم مهیاست و از این طریق می توان با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آشنا شد.

خسرو کیانی، فرماندار شهرستان لالی، با اشاره به سوگواره عاشورایی، یادآور شد: ایرانی ها اولین قیام کننده علیه ظلم و ستم یزیدیان برای انتقام از خون سید و سالار شهیدان(ع) هستند و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود البته قبل از اسلام نیز مردم ایران همیشه به داد مظلومان می رسیدند و آنها را یاری می کردند.

وی ادامه داد: در ابتدای وقوع اسلام ناب محمدی(ص)، سلمان فارسی بود که از ایران پس از طی راه طولانی و مشقت بار خودش را به پیغمبر(ص) رساند و بعد تا آخرین نفس یاور امام علی(ع) بود و بعد از آن اجداد ما از مظلومیت اهل بیت(ع) دفاع کردند.

در ادامه، سید ستار فاطمی، دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی دل نوشته های عاشورایی، به روند برگزاری این سوگواره اشاره کرد و گفت: سوگواره دلنوشته های عاشورایی، پنج سال پیاپی است که در گستره استانی به میزبانی شهرستان لالی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: امسال نیز این سوگواره در محورهایی همچون مداحی و نوحه خوانی، عکس و فیلم، قطعه ادبی و خوشنویسی برگزار و در مهلت اعلام فراخوان ۳۷۸ اثر از ۲۱ شهرستان به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که این آثار توسط داوران مرود ارزیابی قرار گرفت و برگزیدگان معرفی شدند.

لازم به ذکر است، در پایان از برگزیدگان پنجمین سوگواره دلنوشته های عاشورایی و قطعات ادبی با لوح تقدیر، تندیس و هدایایی تجلیل شد.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما