تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۲۶۹۴

آئین اختتامیه سوگواره در رواق عاشورا در شاهرود برگزار شد

آئین اختتامیه سوگواره در رواق عاشورا در شاهرود برگزار شد
نمایشگاه در رواق عاشورا، با همکاري حوزه هنري، اداره اوقاف و امور خيريه و بسيج هنرمندان شهرستان شاهرود، برای نخستین بار و به مدت شش روز در نگارخانه سیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

هنرمندان متعهدانه در قالب تصویر وقایع عاشورا را ترسیم کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود شامگاه دوشنبه در این مراسم با بیان اینکه ثبت وقایع کربلا، خود حماسه ای هنری و بی نظیر است، گفت: هنرمندان و عکاسان با نگاه متعهدانه خود وقایع عاشورا را در تاریخ شهرستان به خوبی ترسیم کردند.

سید مصطفی مجیدی با اشاره به اینکه ثبت وقایع کربلا در قالب تصویر به یادگار خواهد ماند ابراز داشت: امروز نیز هنرمندان شاهرودی با ثبت مراسم و آئین های مذهبی از دریچه دوربین وقایع را به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: هنر عکاسی در جامعه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و عکاس با نگاه تیزبینانه و همچنین ترسیم فضای خاص خود هدفی را دنبال می کند تا اذهان بینندگان را در قالب یک نگاه عامیانه متحول کند.

تقدیر از عکاسان نباید جنبه انتخابی داشته باشد

این مسئول با یادآوری این موضوع که نگاه ویژه تمامی عکاسان از مراسم مختلف عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) قابل تقدیر است، تصریح کرد: تقدیر از عکاسان نباید جنبه انتخابی داشته باشد زیرا آثار تمامی عکاسان قابل ستایش است.

مجیدی با بیان اینکه تصاویر حول چهار محور با موضوعات محرم و ولایت پذیری، محرم و نماز ظهر عاشورا، محرم و تکایا و محرم و موقوفات بوده است، گفت: متاسفانه آثار ارائه شده حول این محور ترسیم نشده است اما به دلیل ارج نهادن و تقدیر از زحمات عکاسان هنرمند از ۲۰ نفر از صاحبان این آثار تقدیر صورت می گیرد.

وی افزود: امیدوارم در برنامه های آتی آنچه از اهداف برگزاری نمایشگاه است به صورت صریح و واضح به هنرمندان ارائه شود.

ثبت بقاع متبرکه شاهرود و میامی در قاب تصویر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود در پایان خاطر نشان کرد: به مناسبت روز امامزادگان در پنجم ماه ذی القعده یک فرصت استثنایی برای عکاسان هنرمند فراهم شده تا با ثبت تصاویر خود از بقاع متبرکه امامزادگان و سه پیامبر در شهرهای شاهرود، میامی و بسطام وقایع مختلف را به یادگار بگذارند.

در خاتمه آئین اختتامیه سوگواره عکس در رواق عاشورا، از سه نفر برتر با اهداء لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در پایان این نمایشگاه عکس، از آثار ۱۰عکاس برتر به انتخاب بازدید کنندگان نیز تقدیر شد.



مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما