تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۲۶۲۷

۱۷۰ نفر در انتخابات کانون مداحان مازندران برگزیده شدند

۱۷۰ نفر در انتخابات کانون مداحان مازندران برگزیده شدند
جمال‌الدین بانج فروزش صبح شنبه در نشست کانون مداحان استان با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۲۹۱ مداح و شاعر آیینی مازندران ۳۳۸ نفر کاندیدای انتخابات شدند، افزود: از کل تعداد کاندیداهای ۲۲ شهرستان مازندران ۱۲۲ نفر به‌عنوان منتخبان اصلی و ۵۰ نفر هم به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

این مسئول تصریح کرد: در سومین دوره انتخابات کانون مداحان مازندران شاهد رشد میانگین تحصیلات مداحان و شاعران آیینی از فوق دیپلم به لیسانس هستیم.

فروزش با بیان اینکه حضور بانوان مداح به‌عنوان کاندیدا در سومین دوره از انتخابات کانون مداحان نسبت به دو دوره قبل رشد ۱۵ درصدی داشته است، ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش تاثیرگذار مداحان در جامعه با استقبال این قشر در سومین دوره انتخابات که همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است مواجه شدیم.

نماینده سازمان مرکزی در انتخابات سومین دوره کانون مداحان و شاعران آیینی مازندران گفت: با توجه به اهمیت و نقش اثرگذار مداحان در جامعه فعالیت‌های موثری به منظور انسجام بخشی در این حوزه انجام شد که می‌توان از راه‌‌اندازی دفتر هنر و ادبیات هلال، دفتر ادبیات عاشورا، موسسه دعبل، کنگره شعرهای عاشورایی، فعال سازی اتوماسیون اداری، طرح تربیت مربی مداحان و دیدار سالیانه با رهبری را می‌توان برشمرد.

این مسئول با تاکید براینکه سازمان تبلیغات اسلامی به منظور توانمندسازی مداحان و شاعران آیینی گام‌های موثری برداشته است، افزود: در این دوره از انتخابات، انتخاب افراد اصلح، ایده پرداز، اخلاق محور و ارزش مدار که از جبهه ارزشی مردمی قابل قبولی برخوردارند تلاش شود.

بانج‌فروزش با بیان اینکه در زمینه مداحی، عزاداری، برنامه‌ریزی کیفی و محتوا بخشی با اتخاذ تدابیر مناسب شاهد واگذاری امور مداحی و مناسبت‌های مذهبی به شبکه مردمی هستیم، اظهار کرد: انتظار ما این است کانون مداحان با اعضای جدید در این دوره با دقت کافی، تلاش مضاعف، بصیرت و آگاهی متناسب با محیط و زمان، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، استمرار جلسات اثر گذار، پیگیری و اجرای مصوبات شاخص از جمله نسبت به ارتقای سطح کیفی برنامه‌های مناسبتی و آیینی در خط انقلاب و ولایت گام‌های موثری بردارند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما