تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۲۵۹۸

مردم خراسان جنوبی ۲.۵ میلیارد تومان به عتبات عالیات کمک کردند

مردم خراسان جنوبی ۲.۵ میلیارد تومان به عتبات عالیات کمک کردند
علی محمدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مردم استان طی ۹ ماه نخست سال جاری یک‌میلیارد تومان تعهد کمک به ستاد بازسازی عتبات و عالیات داشته که این مبلغ تا پایان سال جاری و سال آینده به حساب ستاد بازسازی عتبات و عالیات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های غیرنقدی مردم خراسان جنوبی در زمینه تولید فرش نیز گفت: مردم استان طی ۹ ماه نخست امسال یک‌هزار و ۲۶۳ مترمربع فرش دستبافت تولید کرده‌اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ کارگاه قالی‌بافی در زمینه تولید فرش برای عتبات و عالیات در خراسان جنوبی فعال بوده که در این کارگاه‌ها هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۱۴۹ مترمربع فرش دستبافت برای اهداء به عتبات عالیات در استان بافته می‌شود.

تعهد ۲۵ میلیارد تومانی خراسان جنوبی برای ساخت صحن حضرت زهرا(س)

محمدی عنوان کرد: از ابتدای امسال ۱۸۵ نیروی کارگر ماهر، نیمه ماهر و ساده در قالب ۹ کاروان به کشور عراق اعزام شده که در زمینه بازسازی عتبات عالیات شش هزار نفر روز فعالیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: در ۹ ماه نخست سال جاری یک‌هزار و ۱۸۵ مترمربع سنگ به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) به عتبات ارسال شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: همچنین در این مدت ۵۰۰ گرم طلا و یک کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۵۲ میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری مردم خراسان جنوبی ۵۰۰ کیلوگرم محصول زرشک را نیز برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کرده‌اند.

محمدی ساخت صحن حضرت الزهرا(س) را از مهمترین پروژه‌های در حال ساخت خراسان جنوبی در کشورعراق دانست و بیان داشت: خراسان جنوبی در زمینه ساخت این صحن ۲۵ میلیارد تومان تعهد کرده که از این میزان تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما