تاریخ انتشار
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۴
۰
کد مطلب : ۲۲۵۰۴

«از نتایج سحر» اثر محمدرضا سنگری منتشر می‌شود

«از نتایج سحر» اثر محمدرضا سنگری منتشر می‌شود
محمدرضا سنگری درباره دلیل انتخاب عنوان «از نتایج سحر» برای این مجموعه گفت: این تعبیر از بیت «باش تا صبح دولتت بدمد/ این هنوز از نتایج سحر است» سروده کمال‌‌الدین اصفهانی برداشته شده است و واژه «سحر» در مفهوم انقلاب و «نتایج سحر» تعبیری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در مجموعه چهار جلدی «نتایج سحری» قلمروهای گوناگون «شعر انقلاب» را همانند حوزه «شعر آیینی» که خود آن نیز به چندین حوزه همانند شعر نبوی، علوی، فاطمی، عاشورایی، رضوی، نیایش، ستایش و انتظار تقسیم می‌شود و قلمروهایی از شعر دفاع‌ مقدس، عاشقانه، عارفانه و شعر اجتماعی و اعتراض را مورد بررسی، تحقیق و پژوهش قرار داده‌ام.

سنگری همچنین از آغاز تالیف جلد دوم «از نتایج سحر» خبر داد و تصریح کرد:‌ در جلد دوم به حوزه شعر دینی و آیینی پرداخته‌ام‌. شعر دینی در حوزه‌های گوناگون آن که هر حوزه برای خود دریای بی‌کرانی است، شعر نیایشی‌، عاشورایی‌، علوی،‌ نبوی‌ و ... از زیرمجموعه‌های شعر آیینی است که در جلد دوم بررسی شده است. پیش‌بینی می‌کنم که حوزه شعر آیینی در دو مجلد منتشر شود،‌ یعنی جلد دوم و سوم «از نتایج سحر»‌ به حوزه شعر آیینی اختصاص خواهد داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما