تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۲۴۶۵

مکتب عاشورا را فرهنگ وقف زنده نگه داشته است

مکتب عاشورا را فرهنگ وقف زنده نگه داشته است
حجت الاسلام محمد حسین ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارکردهای وقف در توسعه و بالندگی یک جامعه گفت: وقف ظرفیتی دارد که همگان می توانند در عرصه های مالی و اقتصادی برای پاسخگویی به نیازهای امروز و حتی آینده راهکار ارائه کند تا مسئولان تصمیمیات جدی را بگیرند. امروز ما در عرصه تولید دانش و علم و فراهم آوردن بستر عبودیت و بندگی تمام سرمایه ای که داریم در بستر کار بزرگی است که واقفین خیر اندیش و دوراندیش انجام داده اند.

وی افزود: نمونه های بسیاری را سراغ داریم که مظهر ثبت خیرات انسان های نیک سیرت بوده که نه تنها مردم زمان خود بلکه آیندگان را نیز از آن بهره مند کردند.بسیاری از اولیای دین در سایه کار بزرگ واقفین امروز به یک مرکز مهم دینی، فرهنگی، تربیتی و علمی تبدیل شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: مدارس و حوزه های علمیه کشور که پشتوانه معرفتی و دانش کشور هستند به دست واقفین بنیان گذاشته شده است. همچنین امروز نیز اگر عزاداری عبد الله الحسین(ع) چون خورشیدی جهان اسلام را روشن و گرم نموده در سایه کار بزرگ انسان هایی که از اموال و دارایی های خود برای انفاق به دیگران گذشته اند.

وی عنوان کرد: در سفر و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)بیش از ۲۰ میلیون نفر عاشق و دلسوخته سالار شهیدان حماسه بزرگ آفریدند و لبیک گو پاسخ گوی ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) شدند که همه اینها در سایه وقف اتفاق افتاده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در تکایای و حسینیه ها که خرج های سنگینی برای عزاداری امام حسین(ع) می شود همه و همه از جلوه های وقف است اصلا مکتب عاشورا را فرهنگ وقف زنده نگه داشته است، امیدواریم در سایه توجهات مسئولان با بسترسازی مناسب شاهد رونق و توجه عموم مردم به این مغوله مهم باشیم.

وی افزود: جایگاه وقف را در ایران و دنیای اسلام ارتقاء ببخشیم، زنان و مردان با توجه به توان اقتصادی خود و فهمی که از نیازهای امروز و فردا دارند به حوزه وقف توجه بیش از پیش کنند تا انشاالله کار ماندگار واقفین در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، درمانی و آموزشی و حتی تربیتی خدمات ماندگاری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت رسانه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف گفت: همایش وقف و رسانه فرصتی است تا متولیان امر با بهره مندی از ظرفیت بالای رسانه به توسعه و ترویج فرهنگ وقف بپردازند، در این زمینه نباید از ظرفیت فضای مجازی نیز غافل شد و فرهنگ وقف را در جامعه اسلامی و دینی ما گسترش دهند و توجه انسان های هوشمند را به این مقوله مهم متوجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقف می تواند در عرصه فرهنگ، تولید علم، رشد اقتصادی و در یک کلمه عرصه های اجتماعی منشأ اثر باشد امیدوارم واقفین هوشنمد نیازهای امروز و فردای جامعه را رصد کنند و با وقف اموال خویش راه را برای تحقق اهداف بلند و کلان هموار کنند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما