تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
۰
کد مطلب : ۲۲۳۸۴

پیر غلامان سیدالشهدا(ع) تجلیل می‌شوند

پیر غلامان سیدالشهدا(ع) تجلیل می‌شوند
سید مجید رضوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع) در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در سال‌های گذشته در مسجد جمکران اظهار داشت: امسال تصمیم گرفتیم برنامه در حرم مطهر برگزار شود.

رضوی با اشاره به این در سال‌های قبل تجلیل از غلامان امام حسین(ع) به صورت خصوصی برگزار می‌شد، ادامه داد: گلایه‌های زیادی داشتیم که چرا این برنامه عمومی نیست.

رئیس مجمع عاشقان حضرت محسن ابراز داشت: به خاطر حضور در حرم امسال برنامه به صورت عمومی برگزار می‌شود تا تمام دوستداران اهل بیت(ع) بتوانند از این برنامه استفاده کنند و الگوپذیری از پیرغلامان اهل بیت داشته باشند.

وی افزود: برنامه تجلیل از پیرغلامان روز جمعه ۲۸ آذر در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار می‌شود.

رضوی گفت: پرچم سیدالشهدا(ع) پس از هزار و ۴۰۰ سال امروز افراشته است و امروز بزرگ‌ترین اجتماع بشری در اربعین در عاشورا تشکیل می‌شود.

وی افزود: بعد از هزار و ۴۰۰ سال این پوشش‌های خبری و کار رسانه‌ای مهم است تا بتوانیم این مناسک را برای آیندگان حفظ کنیم.

رئیس مجمع عاشقان حضرت محسن با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید نسبت به پوشش این برنامه‌ها اهتمام داشته باشند خاطرنشان کرد: دغدغه ما این است که اگر ما هم در سال‌های آینده نبودیم، این برنامه ادامه پیدا کند.

وی گفت: از هر نهادی که فضایی برای اطلاع‌رسانی دارد، کمک می‌خواهیم تا این حرکت انتشار پیدا کرده و اثرگذاری‌اش بیشتر شود.

رضوی خاطرنشان کرد: سعی کردیم طبق روال سال‌های گذشته از مجریان برجسته‌ای که در رسانه ملی حضور دارند دعوت شود و تلاش می‌کنیم که پخش زنده این برنامه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما در برنامه تجلیل از خادمان اما حسین ۵ گروه پیرغلام، جوان غلام، نوغلام و مداح را تجلیل می‌کنیم.

رئیس مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) با اشاره به اینکه یک تیم داوری در طول سال فعالیت می‌کند تا این افراد را در طول سال شناسایی کرده و بهترین‌ها را برای این مراسم انتخاب کند گفت: قرار است که امسال از ۱۸ نفر از این گروه‌ها تجلیل کنیم.

وی اظهار داشت: یک آیتم دیگر هم تجلیل از خادمان ولایی شهر قم است که شهردار قم یکی از این افراد خواهد بود.

رضوی گفت: برنامه شعرخوانی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی و همچنین رونمایی از تمبر و کارت پستال تخصصی همایش از دیگر برنامه‌های امسال خواهد بود.

وی با اشاره به روش تأمین مالی این برنامه افزود: مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) چندین شرکت و بنگاه اقتصادی در زیر مجموعه خود دارد و از درآمد این مجموعه‌ها درصدی برای احیای این امر گذاشته‌ایم. در طول این سال‌ها از هیچ نهادی پولی دریافت نکرده‌ایم.

رئیس مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) ادامه داد: تمام مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی اگر دارای پشتوانه مالی نباشد، تا یک جایی می‌آیند و بعد خسته می‌شوند. کار فرهنگی پایدار بدون استقلال مالی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: تلاش ما این است که اگر جایی منابع سرگردانی در مسائل فرهنگی وجود دارد، در جای مناسب خودش هزینه شود.

وی با اشاره به تلاش مجمع عاشقان حضرت محسن برای احیای دهه دوم ماه محرم اظهار داشت: امسال استقبال بسیار خوبی هم از این موضوع صورت گرفت.

رضوی ابراز کرد: ما برای اینکه الگوهای مناسب فرهنگی و مذهبی را در جامعه نهادینه کنیم برای خود واجب می‌دانیم که این برنامه‌ها را قوت هر چه بیشتر ادامه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات دیگر مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) اظهار داشت: صدور جوان کارت یک کار اقتصادی بود که در نظر داشتیم انجام دهیم اما به دلیل مشکلات بسیاری که در عرصه مالی و اقتصادی کشور وجود دارد، مقداری در این زمینه با احتیاط جلو می‌رویم.

رئیس مجمع عاشقان حضرت محسن با اشاره به فعالیت این مجمع در عرصه ساخت‌وساز گفت: در مدت دو سال کار ساخت ۵ مجتمع بزرگ را آغاز کرده و در ابتدای سال آینده با تمام امکانات رفاهی افتتاح خواهیم کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما