تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۲۱۳۴

مراسم تجلیل از «غلامعلی سماواتی» در ویژه‌برنامه پرده عشاق برگزار می‌شود

مراسم تجلیل از «غلامعلی سماواتی» در ویژه‌برنامه پرده عشاق برگزار می‌شود
علی افتخاری‌نژاد، معاون آفرینش و اجرای منطقه ۱۴ سازمان فرهنگی ـ هنری شهردای تهران با اعلام این خبر گفت: مراسم تجلیل از غلامعلی سماواتی، مداح و ذاکر پیشکسوت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب برنامه «پرده عشاق»، جمعه، ۱۴ آذرماه در سالن همایش‌های بنیادفرهنگی رفاه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به همت فرهنگ‌سرای اخلاق برپا می‌شود، ادامه داد: این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۱ و با حضور مداحان، ذاکران و پیرغلامان، متولیان و شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی و سایر علاقه‌مندان همراه است.

افتخاری‌نژاد بیان کرد: تلاوت قرآن توسط محمدحسین سبزعلی، قاری بین‌المللی کشورمان، شعرخوانی علی انسانی و مرثیه‌سرایی غلامعلی سماواتی از مادحین اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) و پخش کلیپی از زندگی ‌ غلامعلی سماواتی از جمله برنامه‌های این مراسم تجلیل است.

غلامعلی سماواتی‌؛ مداح و ذاکر پیشکسوت ۷۹ ساله اهل‌بیت(ع)

معاون آفرینش و اجرای منطقه ۱۴ سازمان فرهنگی ـ هنری شهردای تهران عنوان کرد: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی از خطبای تهران و ذکر حدیث توسط غلامعلی سماواتی از دیگر بخش‌های این بنرامه است.

وی تصریح کرد: این برنامه با تجلیل و قدردانی از ذاکر و نوحه‌خوان پیشکسوت غلامعلی سماوتی پایان می‌یابد.

یادآور می‌شود، غلامعلی سماواتی، مداح و ذاکر پیشکسوت ۷۹ ساله اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ، نه تنها خود از پیرغلامان نامی سیدالشهدا(ع) است که شاگردی او در مکتب علمای اعلام و روحانیون برجسته ، همچون آیت‌لله احمد رحمانی همدانی (اعلی‌الله مقامه) شاگرد آخوند ملاعلی همدانی و نویسنده کتاب «فاطمه الزهرا بهجه قلب المصطفی» هم بر شهرت، محبوبیت و مقبولیت این ذاکر با اخلاص افزوده است.

مهدی سماواتی، دعاخوان نامدار و مداح توسط غلامعلی پرورش‌یافته است. فرزند دیگرش نیز مصطفی سماواتی است که باز هم به سوز دل و لحنی گرم مجهز است. با این همه غلامعلی سماواتی نه زیر سایه استاد و نه وامدار فرزندانی شاید از خود شهیرتر است.

یادآور می‌شود، وی به واسطه دانستن علوم حدیث و نقول اهل‌ بیت پیامبر(ص) بر کرسی پیشکسوتی مداحان تکیه زده و به همین سبب است که در ویژه‌برنامه «پرده عشاق» از میان ده‌ها مداح زیسته در منطقه ۱۴ مورد تجلیل قرار می‌گیرد. همچنین سالن همایش‌های بنیاد فرهنگی رفاه در میدان بهارستان، ضلع جنوب شرقی مجلس شورای اسلامی، ابتدای خیابان مردم واقع است.

مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما