تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۱۹۷۹

تغییرات در نمایشنامه موجب تغییر نام نمایش «معمای مطربان پریشان» شد

تغییرات در نمایشنامه موجب تغییر نام نمایش «معمای مطربان پریشان» شد
کوروش زارعی، نویسنده و کارگردان تئاتر دینی گفت: سال گذشته از سوی گروه فرهنگی و هنری سایه برای کارگردانی نمایشی عاشورایی تحت عنوان «معمای مطربان پریشان» به نویسندگی یاسین حجازی دعوت شدم.

وی گفت: در حقیقت کارگردانی و هدایت بازیگران این نمایش کارگاهی آموزشی بود که علاوه بر مهیاسازی کار برای اجرای صحنه، گروهی از جوانان علاقه‌مند این گروه را توسط اینجانب با مبانی بازیگری تئاتر آشنا می‌کرد؛ این کار پس از تولید، سال گذشته در تالار اندیشه و به عنوان کار مشترک دفتر تئاتر بچه‌های مسجد حوزه هنری و گروه فرهنگی و هنری سایه اجرا شد.

زارعی تصریح کرد: از آنجا که سال گذشته من تعهد کرده بودم تا این کار را سرپرستی و برای اجرا آماده کنم لذا امسال و در اجرای مجدد آن لزومی به همراهی و همکاری با گروه ندیدم و این شد که حمیدرضا افسری؛ سرپرست گروه سایه، خود کارگردانی این کار را براساس همان میزانسن، طراحی صحنه و فضای نمایشی که سال گذشته به انجام رسید به عهده گرفت با این تفاوت که سه بازیگر اصلی و حرفه‌ای نمایش سال گذشته نیز در اجرای اخیر آن حضور ندارند.

مدیر دفتر تئاتر بچه‌های مسجد حوزه هنری در پایان گفت: گویا در نمایشنامه نیز تغییراتی به عمل آمده است و صحنه‌ای به کار اضافه شده است که به این دلیل دوستان در گروه سایه تصمیم گرفته‌اند نام این نمایش را نیز به «معمای پریشانی» تغییر دهند و اکنون شاهد اجرای آن در ویژه‌برنامه «خیمه‌ها و نجواها»ی برج میلاد باشیم.

یادآور می‌شود، نمایش «معمای پریشانی» داستان سه مطرب در دربار یزید است که به خاطر پیروزی سپاه یزید در واقعه کربلا برای مطربی و شادمانی دعوت شده‌اند اما با آمدن سرهای بریده شهدای کربلا به این مجلس و قرائت قرآن توسط سربریده امام حسین(ع) مجلس بزم یزید به هم می‌ریزد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما