تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۱۹۷۷

۱۸۰۰ مداح شناسنامه دار در استان سمنان فعال هستند

۱۸۰۰ مداح شناسنامه دار در استان سمنان فعال هستند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، اسماعیل یارمحمدی عصر چهارشنبه در نشستی با کارشناسان، مسئولان و فعالان فرهنگی و مذهبی شرق استان سمنان، با بیان این موضوع که هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ مداح در استان وجود دارد که یک هزار و ۸۰۰ نفر از ایشان شناسنامه دار هستند، گفت: کانون مداحان در هفت شهر استان شامل، بیارجمند، میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر و گرمسار فعالیت دارد و در این کانون ها نوعا ۳۵ نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کانون مداحان استان سمنان تاکید کرد: اقدامات آموزشی مفیدی توسط این کانون انجام شده که دعوت اساتید برجسته و برگزاری دوره های مقتل خوانی، روانخوانی، روش و اسلوب و. .. از جمله این موارد هستند.

یارمحمدی افزود: سعی شده است تا داشته های مداحان استان مورد ارزیابی و تقویت قرار بگیرند و در مناسبت های خاص سال بسته های فرهنگی، لوح های فشرده آموزشی و کتاب ها و جزوات در اختیار مداحان قرار می گیرد.

نقش شعرای آئینی نباید کمرنگ شود

مسئول کانون مداحان استان سمنان کم رنگ شدن نقش شعرای آینی را از جمله مشکل حوزه مداحی دانست و تاکید کرد: نام این کانون، کانون مداحان و شعرای آئینی است اما متاسفانه نقش مداحان در این زمینه کم رنگ جلوه داده شده است.

یارمحمدی ادامه داد: معضل بعدی در این بین توزیع لوح های فشرده مداحی از مرکز است که متاسفانه باعث کم رنگ شدن سبکهای سنتی و بومی در بین جوانان مداح می‌شود و این امر در آموزش مداحان جوان استان نیز تاثیر منفی می گذارد.

وی در خاتمه، تفرقه افکنی را یکی از مهمترین اهداف دشمنان دانست و تصریح کرد: امروزه بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام نیاز است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما