تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵
۰
کد مطلب : ۲۱۸۷۷

خوانش نمایشنامه «برگزین» در تماشاخانه ایرانشهر

خوانش نمایشنامه «برگزین» در تماشاخانه ایرانشهر
رحمت امینی نویسنده و کارگردان تئاتر که قرار است نمایشنامه «برگزین» را در قالب ویژه برنامه «فرهنگ عاشورایی» خوانش کند در این باره به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایشنامه «برگزین» که نوشته حمیدرضا آذرنگ است جمعه ۳۰ آذر و سه‌شنبه چهار آذر ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی خوانش شود. این نمایشنامه هنوز به اجرای عمومی در نیامده و تنها یکی دو بار در چند جشنواره استانی به صحنه رفته است.

وی افزود: مدتها بود که قصد داشتم این نمایشنامه را به اجرا ببرم اما از آنجاکه فرصت این کار برایم فراهم نمی‌شد، تصمیم گرفتم در شرایط و مناسبت هایی که روی می دهد این اثر را نمایشنامه خوانی کنیم تا بتوانم بازخورد تماشاگران را بفهمم. معمولا دانشجویان و افراد تئاتری بیننده اجراهای نمایشنامه خوانی هستند بنابراین می‌توان نسبت به واکنشی که به اجرا نشان می‌دهند، تخصصی نگاه کرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره مضمون این نمایشنامه توضیح داد: نمایشنامه «برگزین» از جمله متن های قابل توجه دراماتیزه در حوزه عاشورایی است و مواجه شبیه حضرت ابوالفضل (ع) با شمر ذی الجوشن را به تصویر می کشد.

وی در پایان عنوان کرد: در حقیقت در این نمایشنامه یک اولیاء خوان تعزیه با شخصیت واقعی شمر وارد یک مناظره می شود و لحظات جذابی و قابل تاملی را می‎آفریند. کورش زارعی، ابوالفضل حاج علیخانی و رامین یحیی زاده بازیگران این نمایشنامه خوانی هستند.

ویژه برنامه «فرهنگ عاشورایی» با خوانش آثاری از هنرمندان تئاتر در روزهای پایانی محرم از ۲۸ آبان تا ۴ آذر ماه ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما