تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۱۸۴۱

کانون شعر آیینی «ایثار» افتتاح می‌شود

کانون شعر آیینی «ایثار» افتتاح می‌شود
کانون شعر آیینی طی مراسمی در روز چهارشنبه ۲۸ آبان همزمان با بیست و پنجم محرم، با حضور شماری از شاعران آیینی، مسئولان فرهنگی و خانواده شهدا افتتاح می‌شود.

به گفته حجت الاسلام حمید قربانپور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲، با افتتاح کانون شعر آیینی در غرب پایتخت برای نخستین بار فضایی فراهم می شود تا علاقمندان این عرصه از شعر متعهد، مجالی برای آموزش و خلق آثار ادبی پیدا کنند.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به ضرورت ترویج آموزه های دینی در سایه فعالیت ها و اقدامات فرهنگی اظهار کرد: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه، با هدف ترغیب علاقمندان به شعر و ادب به ویژه جوانان به عرصه غنی و ارزشمند ادبیات آیینی اقدام به تاسیس کانون شعر آیینی کرده است و ماه محرم را فرصت ارزنده ای می داند تا ضمن افتتاح این کانون، نخستین شب شعر آیینی «ایثار» را با حضور شماری از چهره های شناخته شده ادبیات دینی و عاشورایی برگزار شود.

رییس فرهنگسرای تهران با تاکید بر اهمیت شعر آیینی و ضرورت توجه به رشد و گسترش این گونه ادبی در جامعه بیان کرد: در بدو راه اندازی کانون شعر آیینی فرهنگسرای تهران که با عنوان کانون «ایثار» فعالیت خواهد کرد، شماری از علاقمندان و فعالان این عرصه که همگی از خانواده معزز شهدا و ایثار گران هستند عضویت خواهند داشت و با عضو گیری از تمامی شهروندان علاقمند، برنامه های متنوعی در حوزه شعر آیینی طراحی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه کانون در روز چهارشنبه ۲۸ آبان مصادف با ۲۵ محرم به روایتی روز شهادت حضرت امام زین العابدین(ع) است و از آن پس شب های شعر آیینی «ایثار» سه شنبه آخر هر ماه با حضور شاعران آیینی و تمامی علاقمندان برگزار خواهد شد.

به گفته وی شماری از چهره های شعر آیینی هم چون کاظم کامران شرفشاهی، سید محمد تهرانپور (سفیر نیشابوری )، ساناز فتحی، منور قائدی شیخ شبانی و محمدرضا فتحی موسسان کانون شعر آیینی «ایثار» هستند.

حجت الاسلام قربانپور افزود: کامران شرفشاهی بیش از سه دهه است که در حوزه ادبیات آیینی و شعر دفاع مقدس فعالیت می کند، دبیری جشنواره های متعدد ادبی و فرهنگی را برعهده داشته و آثار ادبی بسیاری از او منتشر شده که «فصل آبی پرواز»، «سبز و سپید و سرخ»، «بانوی آینه ها»، «دانای مهربان»، «حماسه جاودان»، «آبروی آب»، «به پیشواز سپیده»، «دسترنج»، «نخل های سرخ»، «گزیده اشعار»، «ضیافت نور»، «سرزمین ستاره و زیتون»، از جمله آنهاست.

وی گفت: سید محمد تهرانپور متخلص به سفیر نیشابوری نیز طی ده ها سال فعالیت ادبی خود بیش از ۳۰ هزار بیت شعر کلاسیک سروده است و مجموعه هایی از شعر آیینی، سپید و آزاد از وی منتشر شده است. هم چنین خانم ها ساناز فتحی، منور قائدی شیخ شبانی و محمدرضا فتحی از اعضای خانواده ایثارگران هستند که سالهاست به طور جدی در عرصه ادبیات دینی و شعر آیینی فعالیت دارند.

مراسم افتتاح کانون شعر آیینی و نخستین شب شعر آیینی «ایثار» عصر چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و شماری از شاعران آیینی در سالن اجتماعات فرهنگسرای تهران به نشانی انتهای بزرگراه حکیم غرب، سه راه دهکده المپیک، پشت دبیرستان پسرانه اندیشه، بوستان باغ نو، برگزار می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما