تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
۰
کد مطلب : ۲۱۷۳۷

بیش از ۲ هزار مداح در قالب هیئت‌های مذهبی قم فعالیت دارند

بیش از ۲ هزار مداح در قالب هیئت‌های مذهبی قم فعالیت دارند
حبیب الله مرادی رئیس سازمان بسیج مداحان قم سپاه قم با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج مداحان برای مداحان استان قم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با یک ساماندهی و برنامه ریزی مناسب در راستای هماهنگی بیشتر با مداحان جلساتی را برگزار کنیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم افزود: ما منسجم کردن مداحان را در دستور کار خود داریم و هدفمان این است تا با برگزاری جلسات و مراسم‌های مختلف آن‌ها را دور هم جمع کنیم.

مرادی با اشاره به تعداد هیئت‌هایی که در استان قم فعالیت می‌کنند بیان کرد: بیش از ۲ هزار هیئت در حال فعالیت هستند و بالای ۲ هزار مداح هم در استان قم در قالب این هیئت‌ها به مداحی می‌پردازند.

وی عنوان کرد: همایشی را در راستای هماهنگی‌های بیشتر و بهتر برای جامعه مداحان در ۱۴ مهر امسال برگزار کردیم که بیش از ۲۵۰۰ مداح و نوحه سرا در آن شرکت کردند و آیت الله مصباح یزدی به سخنرانی پرداختند که هدف ما برگزاری بیشتر این گونه جلسات است.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم با تاکید بر اینکه می‌خواهیم تحولی برای ساماندهی مداحان ایجاد کنیم تصریح کرد: قصد داریم تا با برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف مداحان مشهور و ناشناخته را در کنار یک دیگر جمع کنیم و به ساماندهی آن‌ها بپردازیم.

مرادی با اشاره به برگزاری جلسات و دوره‌های مختلف بر‌ای جامعه مداحان استان قم اظهار کرد: برنامه‌های آموزش مقدماتی و تکمیلی را در نظر داریم و یکی از برنامه‌های اصلی ما برگزاری حلقه صالحین برای مداحان سراسر استان قم است.

وی با اشاره به آفاتی که در جامعه مداحی وجود دارد گفت: هدف ما دوری مداحان و نوحه سرایان از خرافات است، مداحان باید سیره ائمه (ع) را ترویج کنند و آن را معیار والگوی خود قرار دهند، مداحان ما باید سعی کنند تا بدون خرافات به مدیحه سرایی بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم بیان کرد: مداحان باید ویژگی‌های بزرگ ائمه (ع) را مطرح کنند و از حاشیه‌ها و موضوعاتی که در شان ائمه (ع) نیست دوری کنند.

مرادی با اشاره به نیاز مطرح شدن موضوعات سیاسی و اجتماعی توسط مداحان عنوان کرد: جامعه مداحان باید بحث کشورهای اسلامی وتحولات ایجاد شده در منطقه را مطرح کنند و جوانان و هئیتی‌ها را نسبت به آن آگاه سازند.

وی تصریح کرد: مداحان ما باید درباره آسیب‌های ماهواره برای نسل جوان سخن بگویند و درباره آفاتی که ماهواره در پی دارد جوانان را آگاه سازند.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم با اشاره به برگزاری حلقه صالحین برای جامعه مداحان استان قم اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما برای مداحان داریم برگزاری حلقه صالحین است که هدفمان برگزاری ۱۰ حلقه در استان قم برای جامعه مداحان است.

مرادی با تاکید بر اهمیت برگزاری حلقه صالحین در جامعه دینی گفت: تاکنون دو حلقه صالحین را برگزار کردیم که استقبال خوبی توسط مداحان صورت گرفته است یکی از موضوعات مطرح شده در این حلقه‌ها بحث‌های اعتقادی برای جامعه مداحان است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری حلقه صالحین برای جامعه مداحان بیان کرد: هدفمان بالابردن بصیرت مداحان است که انشالله مداحان ما در کنار مدیحه سرایی که انجام می‌دهند بتوانند به شبهات و بحث‌هایی که در جامعه ایجاد می‌شود پاسخگو باشند.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم با اشاره به مباحث مطرح شده در حلقه صالحین عنوان کرد: به تناسب نیاز و شرایط زمان بحث‌های مختلفی در حلقه صالحین مطرح می‌شود زمان برگزاری این حلقه‌ها هر دو هفته یک بار است.

مرادی با تاکید بر اینکه یک مداح باید در همه زمینه‌ها آگاهی و دانش لازم را داشته باشد تصریح کرد: ما در این جلسات از خود مداحان استفاده می‌کنیم تا به صحبت و تبادل نظر بپردازند و در بحث‌های اعتقادی هم از اساتید حوزه بهره می‌بریم.

وی با اشاره به اهمیت مباحث سیاسی در هیئت‌ها اظهار کرد: افرادی که می‌گویند نباید مباحث سیاسی در هیئت‌ها توسط مداحان مطرح شود سخن اشتباهی می‌گویند.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم بیان کرد: حضرت زینب (س) که هیچ نامحرمی او را ندیده بود اما برای دفاع از دین و مکتب امام حسین (ع) در مجلس یزید حضور یافت و با خطبه‌های آتشین خود از سیره و منش اباعبدالله (ع) دفاع کرد.

مرادی با تاکید بر اینکه باید همانند حضرت زینب (س) از دین دفاع کرد عنوان کرد: ما هم باید مثل حضرت زینب (س) در مواقعی که منافع دینی کشور در میان است وارد مباحث سیاسی شویم و در برابر دشمنان ایستادگی دین مقاومت کنیم.

وی با اشاره به لزوم هوشمندی و بصیرت در مداحان اظهار کرد: مداحان نباید با مباحث بیهوده بهانه دست دشمنان بدهند و سعی کنند تا از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما