تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۱۶۹۲

گرد آوری متون و گوشواره اشعار با مضامین دینی و قرآنی

گرد آوری متون و گوشواره اشعار با مضامین دینی و قرآنی
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین بهبودی، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) خاطر نشان کرد: مادحین تلاش کنند در شورها و اشعار خود در هیئات مذهبی فهم و بینش مردم را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی باید تلاش کنند معرفت و شناخت واقعی نسبت به اهل بیت (ع) را در بین اقشار مختلف جامعه ترویج کنند گفت: مداحان تلاش کنند تا با اشعار مورد استفاده در هیئت ها بینش جامعه به‌ویژه جوانان را ارتقاء بخشند.

بهبودی یادآور شد: تکرار اشعار در هیئت ها، فرصت افزایش بینش را ایجاد میکند و در این فرصت ایجاد شده بهتر است، آیات قرآن کریم به‌عنوان گوشواره ها در اشعار استفاده شود تا مستمعین از عزاداریها بهره کافی ببرند.

مدیر امور استانهای سازمان دار القرآن الکریم با بیان تصویب و ابلاغ طرح امام حسین(ع) شیفته نماز و قرآن اظهار داشت: در این طرح سعی میشود تا اشعار، گوشواره ها و عبارات مورد استفاده مادحین جمع آوری شود.

وی تاکید کرد: در طرح یاد شده، نواقص اشعار و مضامین، احصاء شده و در اختیار هنرمندان قرار میگیرد. همچنین در حال حاضر عبارت های مناسبی در هیئت های مذهبی مورد استفاده قرار میگیرد اما کافی نیست.

بهبودی خاطر نشان کرد: نیاز به اشعار با مضامین دینی و قرآنی احساس میشود و باید برای غنای مدیحه سرایی ها و جلوگیری از هرگونه آسیب و آفت، مضامین مناسب از سوی هنرمندان سروده شود.

وی از هنرمندان، شعرا و مداحان اهل بیت (ع)خواست، سرودن اشعاری با مضامین دینی و قرآنی را در دستور کار قرار دهند. حمایت های لازم از هنرمندانی که در این زمینه تلاش کنند انجام می‌شود.

لازم به ذکر است "گوشواره"به ابیات و بندهایی از شعر گفته می‌شود که بارها توسط مادحین و مستمعین در هیئات تکرار می‌شود.

طرح امام حسین (ع) شیفته نماز و قرآن برای اولین بار از سوی دار القرآن الکریم برای بهره گیری هیئت های مذهبی تصویب و به هیات های مذهبی ابلاغ شده است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما