تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
۰
کد مطلب : ۲۱۶۴۱

دشمن به دنبال شور افراطی در عزاداری‌های ماه محرم است

دشمن به دنبال شور افراطی در عزاداری‌های ماه محرم است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو یی با بیان این‌که شعار امسال محرم جهاد فرهنگی در نشر حماسه حسینی است، گفت: انتظار از روحانیت در همه زمینه‌هابالاست، در عرصه برگزاری عزاداری ایام محرم نیاز است از ظرفیت روحانیت و کارشناسان دینی بیشتر بهره برده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه بیان داشت: باید به مباحث عمیق معرفتی در عزاداری ها پرداخته شود، گریه بر مصائب امام حسین(ع) لازم است اما در حد خودش، محوریت یک عالم دینی برای بیان اهداف قیام عاشورا از ضروری‌ترین موضوعات برای مجالس مذهبی است.

وی با بیان این‌که دشمن به دنبال عدم حضور روحانیت در مجالس مذهبی و ترویج شور افراطی در عزاداری‌هاست، ابراز داشت: باید از ظرفیت عظیم ماه محرم برای تبیین دغدغه‌های اصلی دین استفاده کنیم، نه این‌که فضا را به گونه ای ایجاد شود که دشمن از غفلت شیعه سوءاستفاده کند.

حجت‌الاسلام نعمت الهی افزود: آیت الله جوادی آملی می‌فرمود؛ اگر دین به طور مطلق به دست مداح‌ها بیفتد سرنوشت ما شبیه کشور پاکستان می‌شود، با توجه به این سخن ارزشمند باید جایگاه‌های عالم دینی در این روضه‌ها حفظ شود، مداحان نقش خود را دارند اما جایگاه کارشناس دینی باید حفظ شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت تشیع بسیار بالاست، ولی عملکرد ما به گونه‌ای است که از این ظرفیت بهره نمی‌گیریم و قدر و منزلت آن را به درستی نمی‌دانیم یکی از دلایلی که رویکرد مدیریتی قوی پیدا نمی‌کنیم این است که از این ظرفیت‌ها بهره نمی‌بریم.

حجت‌الاسلام نعمت الهی با بیان این‌که ظرفیت مداحان و هیأت‌های مذهبی نیز بسیار بالاست، گفت: به طور یقین خلاهای فرهنگی موجود در جامعه را این جایگاه‌های فرهنگی پر می‌کنند اما به مدیریت و برنامه ریزی خوبی نیازمند است، زیرا هیأت‌ها در لایه‌های مختلف اجتماع و با نگاه‌ها و سلایق مختلف حضور دارند و چون گره به باورهای دینی مردم خورده اند حساسیت خاصی را ایجاد کرده‌اند.

وی تأکید کرد: با بخشنامه و دستور کار نمی‌توان کارها را به خوبی پیش برد و آن طور که شایسته است خروجی با کیفیت تولید نمی‌شود بنابراین در این راستا وظیفه ما سنگین‌تر خواهد شد. این کارشناس فرهنگی یادآور شد: هیأت‌های مذهبی، مبلغان دینی و شبکه تبلیغ باید از ظرفیت محرم استفاده کنند و حماسه حسینی را در آموزه‌های مختلفی که می تواند در سطح تبلیغی و مداح‌ها باشد مرتبط کنند و روحیه ظلم‌ستیزی مردم را اِحیا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در پایان گفت: نکته ای که حائز اهمیت است این‌که وجود مبلغان حوزوی در مجالس مذهبی و عزاداری ظرفیت بزرگی است که از این ظرفیت جامعه همیشه بهره‌مند بوده است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما