تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۱۵۹۸

پیام عاشورا هیچگاه کهنه نمی‌شود

پیام عاشورا هیچگاه کهنه نمی‌شود
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آیین نماز ظهر عاشورای حسینی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، با بیان این که عاشورا با مفاهیمی گره خورده که هیچگاه کهنه نمی‎شود، تصریح کرد: باید در آیین‎های عزاداری محرم به پیام‎های عاشورا نیز توجه داشته باشیم.

وی با ضروری دانستن توجه به پیام‎های عاشورا در کنار عزادرای‎های این ایام گفت: عزاداری بسیار خوب و لازم است ولی در کنار این کار باید به پیام هایی که این حادثه بزرگ تاریخی نیز، توجه کنیم.

وی با اشاره سخن حضرت عباس علیه السلام در زمانی که دستشان را قطع کردند، گفت: هنگامی که حضرت قمر بنی هاشم دست راستشان قطع شد، بیان داشت: با این که یک دستم قطع شده، باز هم از دین حمایت می کنم. این سخن نشان می دهد که شهیدان کربلا برای حفظ دین قیام شربت شهادت نوشیدند.

آیت الله مکام شیرازی خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم «یا لیتنا کنا معک»، باید قدم در جای قدم های شهدای کربلا بگذاریم و خود را با اهداف و پیام های عاشورایی و هدف های مقدسی که شهدای کربلا برای آن شهید شدند، همسو سازیم.

وی به پیام نماز جماعت ظهر عاشورای امام حسین علیه السلام و اصحابشان اشاره کرد و گفت: این که ظهر عاشورا امام حسین علیه السلام نماز جماعت خواندند، این حرکت دربردارنده این پیام است که نماز را باید در سخت ترین شرایط هم به پا داریم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر نماز جماعت اول وقت با حضور قلب اقامه شود، بسیاری از آسیب‎های اجتماعی و فرهنگی جامعه برطرف می شود.

آیت الله مکام شیرازی یادآور شد: امام خمینی(ره) از همین عاشورای امام حسین علیه السلام استفاده کرد و تشکیلات یزیدی را در هم کوبید و جوانان عزیزی هم که لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند، از پیام های عاشورا استفاده کردند و این کار را انجام دادند.

وی در ادامه هدف قیام امام حسین علیه السلام را امر به معروف و نهی از منکر معرفی و تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به وسیله عموم در سطح جامعه باشد، بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر را از ارزش های اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش دارد این واجب الهی را با عملی همراه با خشونت نشان دهد، در حالی که امر به معروف و نهی از منکر به هیچ وجه به معنای خشونت نیست، بلکه با زبانی نرم و از روی دلسوزی است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما