تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۱۳۴۰

پرهیز از بدعت و قول‌های بی‌اساس با انجام مراسم سنتی عزاداری حسینی

پرهیز از بدعت و قول‌های بی‌اساس با انجام مراسم سنتی عزاداری حسینی
حجت الاسلام شربیانی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته عجب‌شیر با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و لزوم توجه و اجرای این فریضه در جامعه افزود: ریشه اصلی نهضت امام حسین(ع) مادی نبود بلکه اصلاح امور مسلمین و خیرخواهی برای مسلمانان بود.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، رعایت شئون اسلامی در آیین‌های عزاداری را خواستار شد و گفت: در برگزاری عزاداری‌ها، محافل و مجالس باید حرمت ماه محرم رعایت شود. عزاداری برای شهادت ائمه معصومین به‌ویژه امام حسین(ع) کار بسیار ارزشمندی است و در پیشگاه خدای متعال اجر و پاداش بزرگی دارد.

شربیانی از همه دلدادگان مکتب سرخ عاشورا و هیئات و دستجات حسینی خواست در عزاداری‌های خود از هرگونه بدعت و نقل و قول‌های بی‌اساس و بی‌پایه دوری کرده و با انجام مراسم عزاداری سنتی، بیشتر اهداف قیام کربلا و فلسفه شهادت امام حسین (ع) را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان با عزاداری در ماه محرم و با ترویج فرهنگ عاشورایی انقلاب خود را برای سالیان متمادی بیمه می کنیم، گفت: فرعنگ عاشورا و ترویج آن سبب استمرار و استحکام نظام است.

امام جمعه شهرستان عجب‌شیر با اشاره به رحلت آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری از وی به عنوان یکی از پایه‌گذاران جمهوری اسلامی و وفاداران به نظام و رهبری یاد کرد و گفت: وی قبل از انقلاب و بعد از پیروزی آن یار و یاور امام خمینی(ره)، رهبری معظم انقلاب و مدافع و مبلغ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و عامل وحدت و همدلی مردم و مسئولان بود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما