تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۱۳۳۸

جلد نخست دانشنامه امام رضا(ع) آماده چاپ است

جلد نخست دانشنامه امام رضا(ع) آماده چاپ است
محسن صادقی، مدیر کتابخانه تخصصی امام رضا(ع)، اظهار کرد: این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز کرده است و درباره کتاب‌های تخصصی که درباره امام رضا(ع) است، فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به مشارکت محمد مجتهدی و عبدالحسین طالعی در تأسیس این کتابخانه گفت: کتابخانه امام رضا(ع) در قم مستقر است و به صورت خصوصی فعالیت می‌کند و به هیچ نهادی وابسته نیست.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این کتابخانه، کتاب‌های مرتبط با امام هشتم که به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و دیگر زبان‌ها منتشر شده‌اند، گردآوری شده و یا نسخ خطی که با این موضوع به چاپ رسیده‌اند، به صورت مستقل تصحیح می‌شوند.

به گفته این محقق علوم اسلامی، برخی از این کتاب‌ها از دیگر مراکز برای تصحیح گرفته شده‌اند و تصحیح تعدادی از آنها نیز در دست انجام است و چنانچه محققی به این منابع نیاز داشته باشد، به صورت امانت در اختیار وی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین دانشنامه امام رضا(ع) یکی از اقداماتی است که در این کتابخانه تخصصی انجام می‌شود و قرار است در ۱۰ مجلد رحلی بزرگ منتشر شود که جلد نخست آن آماده چاپ است.

صادقی با بیان اینکه بخش معرفی آثار و کتب امام رضا(ع) در این دانشنامه برعهده وی گذاشته شده است، افزود: این دانشنامه شامل سه بخش است که مفاهیم، آثار و اعلام و تراجم از آن جمله هستند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما