تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۲۰۸

تولید علم مداحی در موسسه قدیم الاحسان

تولید علم مداحی در موسسه قدیم الاحسان
حاج جواد حیدری، عضو ارشد موسسه دینی فرهنگی قدیم الاحسان و از مداحان سرشناس کشور  گفت: مقام معظم رهبری تقریبا هر ساله با مداحان دیدار دارند که طی آن مبانی و تعریف دقیق مداحی و ذاکری اهل بیت را تشریح می فرمایند.

وی ادامه داد: موسسه قدیم الاحسان دارای معاونت های پژوهشی، آموزشی، رسانه، مالی و اداری بوده که در زمینه آموزش و پژوهش فعالیت گسترده ای دارد.

حیدری با بیان اینکه از اهداف اصلی این موسسه اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: موسسات و مراکز بسیار زیادی در زمینه آموزش مداحی فعالیت می کنند اما کمتر درباره تولید علم و محتوای مداحی تلاش شده است.

وی افزود: موسسه قدیم الاحسان زیر نظر استاد گرانقدر حاج منصور ارضی فعالیت می کند و تاکنون توانسته است ۲۵ جلد کتاب در زمینه های اخلاق تخصصی مداحی، احکام تخصصی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، تاریخ، مقتل و غیره تولید نماید.

مداح سرشناس کشور با بیان اینکه در مطالعه و تطبیق در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می توان تعریف درستی از ذاکری، شاعری و مداحی اهل بیت (ع) فراهم آورد، اظهار کرد: در موسسه قدیم الاحسان حوزه های بین رشته ای مانند جامعه شناسی مداحی، روانشناسی مداحی و غیره آغاز به کار نموده است.

وی تاکید کرد: اساتید و متخصصانی که در حوزه های مختلف از جمله بین رشته ای در این موسسه فعالیت دارند از خادمان و نوکران اهل بیت (ع) هستند به طوری که فلان دکتر روانشناس که مشغول تهیه کتابی در زمینه روانشناسی مداحی است در هیئات مذهبی خادمی می کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت های این موسسه کاملا خودجوش و مستقل از هر نهاد و سازمانی است، گفت: فعالیت های موسسه قدیم الاحسان جنبه ای ملی و حتی فراملی دارد.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما