تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۱۱۶۸

هیئت های عزاداری توجه داشته باشند خرافات وارد عزای امام حسین (ع) نشود

هیئت های عزاداری توجه داشته باشند خرافات وارد عزای امام حسین (ع) نشود
آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس ۲۵مهر در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید سبک زندگی ما اسلامی باشد، گفت: اگر در سبک زندگی ما بی اثر باشد به طور حتم آرام آرام تاثیر انقلاب و برکات انقلاب از جامعه گرفته می شود.

وی با یادآوری این مطلب که یکی از نشانه های انقلاب این است که زندگی ما تحت تاثیر انقلاب اسلامی تغییر پیدا کند، ضمن اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، اظهار داشت: مسئله تربیت، تربیت اسلامی است و آموزش، آموزش اسلامی باید سرلوحه برنامه ها قرا گیرد تا زندگی یک زندگی منطبق بر اصول دین و باورهای انقلاب باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به ۲۴ ذیحجه، روز تاریخی مباهله، اضافه کرد: مباهله روزی بود که در سال دهم هجرت اتفاقی بین پیامبر (ص) و نصارای نجران به وجود آمد، مباهله یعنی آخرین راه برای گفتگوی با آن هایی که استدلال را قبول ندارند و در مقابل دلیل و منطق تمکین نمی کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز هم مباهله به قوت خودش باقیست.

وی با تاکید بر اینکه ۲۵ ذیحجه روز نزول سوره "هل اتی" است، افزود: این سوره به نام سوره "انسان" و یا "دهر" معروف است و بخش عمده ای از آیات این سوره در حق امیرالمومنین (ع)، فاطمه زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نازل شده است.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به اینکه آنچه مهم است مسئله چند قرص نان مطرح نیست مهم جمله ایست که در این سوره آمده است، افزود: مهمترین مسئله اینست برای خدا، برای رضای خدا کار کردن، نیت برای خدا قرار دادن، غیر از خدا چیزی نخواستن، این ارزش است و کار اهل بیت (ع) با همین ویژگی باطنی ارزش پیدا کرد و ما باید بکوشیم امر اخلاص را در زندگی خودمان دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه روز بیست و پنجم ذیحجه روز خانواده است، اظهار داشت: خانواده سلول اصلی سلامت جامعه است و اگر ما انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی را دنبال می کنیم باید به خانواده عنایت بیشتری داشته باشیم و باید زندگی را زندگی اسلامی قرار دهیم.

آیت الله ایمانی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم، حادثه کربلا را عظیم ترین حادثه در تاریخ اسلام و تاریخ زندگی بشر دانست و تاکید کرد: عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، عامل پایداری ارزش های دینی و ارزش های اسلامی بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه بصیرت و بیداری شیعیان به برکت عزاداری بر امام حسین (ع) بوده است، اظهار داشت: باید در عزاداری سنت ها را حفظ کنیم اما محتوا را باید مورد بازبینی قرار دهیم و هیئت های عزاداری و صاحبان مجالس باید توجه لازم داشته باشند خرافات و مسائل غیر شرعی در عزاداری امام حسین (ع) وارد نشود.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما