تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۱۰۹۷

تجمع عاشورائیان نماد وحدت و همدلی عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) است

تجمع عاشورائیان نماد وحدت و همدلی عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان پور در جلسه هماهنگی تجمع عاشورائیان استان مرکزی با اشاره به نقش مهم تبلیغات اسلامی،هیئات مذهبی و کانون مداحان در اجرای بهینه این تجمع افزود: هماهنگی جهت حضور پرشور مردم و انتخاب درست مداحان به لحاظ تجربه و مورد پذیرش بودن اشعار آنان،نظم در چگونگی ایجاد صفوف عزاداری و سیاهپوش بودن عزاداران و دسته های عزاداری از جمله مهم ترین مسائلی است که برای انجام بهتر این تجمع ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: مداحان و ذاکرین انتخاب شده برای این تجمع باید بهترین و پرمعناترین اشعار را متناسب با جمعیت این تجمع در نظر بگیرند و مدیریت نحوه عزاداری به عهده آنان است.

قربان پور با اشاره به نقش کمک ها و حمایت های مردمی در برنامه ها و مراسم های دینی خاطر نشان کرد: نذر فرهنگی باید به صورت یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد تا با حمایت های مردمی بتوان گام های مهمی در اجرای مراسم های دینی و مذهبی در اعیاد و وفیات برداشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان سخنان خود تشکیل ستادی با حضور امام جمعه،فرماندار و سایر گروه های اداری و مردمی را برای اجرای بهتر این تجمع ضروری دانست.

در این جلسه هر یک از رؤسای ادارات روز های تبیین شده برای تجمع عاشورائیان در شهرستان خود را اعلام و نظرات خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این تجمع ارائه کردند.

برگزاری ستاد هماهنگی برگزاری تجمع عاشورائیان، آگاه سازی مردم از برنامه تجمع عاشورائیان در هریک از شهرستان ها و نیز مرکز استان از سوی صدا و سیما، پوشش خبری و پخش زنده تجمع عاشورائیان در روز های اعلام شده با حضور دست اندرکاران صدا و سیما و پوشش خبری و در حد امکان با توجه به هماهنگی های انجام شده با صدا و سیما پخش زنده ایام تاسوعا و عاشورا از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است،این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حمید قربانی جم مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی، حجت‌الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل، شاهرخی معاون سیمای اداره کل صدا و سیمای استان و دیگر دست اندکاران اداره کل صدا و سیما، حجت‌الاسلام غلامرضا گودرزی مسئول حراست اداره کل حجت‌الاسلام مجید احمدی کارشناس تشکل های دینی اداره کل، مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت، احمد رضائی خواه رئیس شورای هیئات مذهبی استان مرکزی، رؤسای ادارات و نمایندگی های فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی استان مرکزی و رؤسای شورای هیئات مذهبی شهرستان های تابعه در سالن جلسات اداره کل صدا و سیمای استان مرکزی برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما