تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۰۹۹۶

۶۹۰ مداح و شاعر آئینی پرونده‌دار در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

۶۹۰ مداح و شاعر آئینی پرونده‌دار در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند
علی زارعی در نشست سومین دوره انتخابات کانون مداحان استان، اظهار کرد: در حال حاضر چهار کانون مداحان و شاعران آئینی در سطح استان فعالیت دارد و سومین دوره انتخابات کانون مداحان دی ماه امسال همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی افزود: مداحان و شاعران آئینی استان می‌توانند نیز برای شرکت در این دوره انتخاباتی می‌توانند با به همراه داشتن دو قطعه عکس سه در چهار جدید و کارت ملی نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که ثبت‌نام از ۱۹ مهرماه جاری آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد، گفت: پس از این‌که مداح و شاعر آئینی در سامانه کانون مداحان و شاعران آئینی شهرستان مربوطه توسط تبلیغات اسلامی مورد تایید قرار گرفت، نسبت به صدور کارت آنان مبادرت می‌شود.

زارعی تصریح کرد: مداحان و شاعران آئینی استان باید در مدت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و کسانی می‌توانند کاندیدای مورد نظر خود را برای تعیین هیئت رئیسه انتخاب کنند که کارت مداحی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه جدید، کاندیداها در انتخابات مرحله سوم در مرکز استان باید دارای مدرک فوق دیپلم و در شهرستان‌ها داشتن مدرک دیپلم کافی است.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برخورداری از کارت مداحی، مقدمه اخذ کد مداحی برای زیارت عتبات عالیات است بنابراین شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) این فرصت را غنیمت دانسته و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

زارعی گفت: این تعداد از مداحان و شعرای آئینی در سامانه ثبت‌شده که اطلاعات برخی از آنان تکمیل نیست و از طریق فراخوان جدید مقدمه تکمیل اطلاعات فراهم می‌شود.

وی همچنین افزود: ۶۹۰ مداح و شاعر آئینی پرونده‌دار که ۴۳۹ نفر مرد و ۲۵۱ نفر زن هستند در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک فعالیت دارند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به تشکیل ستاد انتخابات سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی استان اشاره و بیان کرد: این کانون تشکلی از منتخبان مداحان و شعرایی است که براساس فرآیندی خاص تعیین می‌شوند.

زارعی گفت: این کانون تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی برای امور مربوط به مداحان و شعرای آئینی براساس اهداف و ماموریت‌های محوله فعالیت می‌کند.

وی افزود: ساماندهی، آسیب شناسی، آسیب‌زدایی، تغذیه فکری و طرح‌های آموزشی، نظارت بر عملکرد و هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان و شعرا برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی از جمله اهداف انتخاب کانون مداحان است.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما