تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۰۸۱۹

در هیئت‌ها تنها به عزاداری و سینه‌زنی اکتفا نشود

در هیئت‌ها تنها به عزاداری و سینه‌زنی اکتفا نشود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تأکید کرد: در هیئات تنها به عزاداری و سینه زنی اکتفا نکنید.

 آیت الله محسن مجتهد شبستری که در آئین تجلیل از پیرغلامان قرآن و عترت (ع) تبریز سخن می‌گفت با بیان اینکه هئیت‌های مذهبی برای احیای مرام حسینی است، اظهار داشت: در هیئت‌ها باید مرام حسینی را که‌‌ همان مرام قرآن، حفظ ارزش‌های اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است، حفظ شود چراکه انقلاب اسلامی ما نیز نشات گرفته از انقلاب حسینی است.

وی هیئت‌های حسینی را زنده کننده مکتب عاشورا خواند و گفت: حوادثی که در دنیا به وجود می‌آیند با گذشت زمان به فراموشی سپرده می‌شوند، اما حادثه عاشورا، حادثه‌ای فراموش نشدنی بوده و هرسال در عالم گسترش یافته و شعاع نور حسینی به دنیا تابش می‌کند. چراکه امام حسین (ع) شهید راه حق و حقیقت بوده و آنهایی که طرفدار حق و حقیقت هستند براساس مبانی عالم تکوین فناناپذیر خواهند بود.

مجتهد شبستری با اشاره به شعار امسال و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر فرهنگ، گفت: باید فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه حاکم باشد و در کنار توجه به آبادانی شهری، به معنویت و فرهنگ توجه جدی شود.

امام جمعه تبریز با افتخار به اینکه، تبریز تنها شهری است که در آن مداحان افتخاری هستند، اظهار کرد: از امتیازهای دیگر تبریز نسبت به شهرهای دیگر کشور این است که مداحان در این کلانشهر افتخاری بوده و حرفه‌ای نیستند که نشان از خلوص نیت آن‌ها دارد.

وی خطاب به همه پیرغلامان، مداحان و نوحه سرایان شرکت کننده در این آئین، از آن‌ها خواست: تلاش کنید تا با خلوص نیت خود جوانان را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب حفظ کرده و آن‌ها را به طرف قرآن و معارف اصیل دینی جذب کنید.

نماینده ولی فقیه در استان با توجه به آغاز هفته نکوداشت تبریز، خاطرنشان کرد: در کشورهای خارجی و خود ایران، ‌آذربایجان را دارای مکتب حسینی می‌دانند و باید این چنین معرفی شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که رهبری قمه زدن را حرام و خرافه زدایی را لازم دانسته‌اند، گفت: آن طور که ائمه (ع) را از ما خواستند باید عزاداری کنیم و تلاش کنید به خرافاتی که در برخی دسته‌ها به وجود می‌آید مبتلا نشوید که اثر منفی دارند.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما