تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۰۸۰۴

رعایت آداب مداحی ضروری است

رعایت آداب مداحی ضروری است
محمد محسن زاده صبح یکشنبه در کارگاه آموزشی مداحان که به میزبانی چالوس برگزار شد گفت: آشنایی با سبک های مختلف مداحی، صحیح خواندن اشعار، دانستن تاریخ اسلام و سیره اهل بیت (ع) در کنار ذوق وسلیقه به مداحان وذاکران اهل بیت کمک شایانی کند.

وی با اشاره به برخی از آداب ورسوم وشیوه های شعر خوانی ومداحی گفت: مداحان و شاعران آئینی باید رعایت جایگاه بزرگان دینی و ائمه اطهار را حفظ کنند و از کسوت مداحی برای نشر فرهنگ و اعتقادات دینی ومذهبی تشیع بهره گیرند.

کارشناس تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی دینی چالوس نیز گفت: کارگاه آموزشی با موضوع تاریخ اسلام باحضور استاد زین العابدینی وجمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت از شهرهای نور ،چالوس ونوشهر تشکیل شد.

حجت الاسلام محمد نبی مرادی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزش و آشنایی بیشتر مداحان با تاریخ صدر اسلام و دوران پرفراز و نشیب ائمه اطهار است.

رئیس ادراه تبلیغات اسلامی چالوس گفت: بهترین نعمتی که خداوند از آن در روز قیامت سئوال می کند نعمت اهل بیت (ع) است و خدمت مداحان در راه آشنایی مردم با اهل بیت عصمت و ایجاد محبت میان مردم با بزرگان دین امری مورد احترام است.

حجت الاسلام علی اسفندیاری گفت: مداحان، ذاکران و شاعران اهل بیت در جبهه جنگ نرم وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید با تجهیز خود به آداب و اخلاق حسنه و بهره گیری از سیره و رفتار علمی بزرگان دین برای خود خط مش درستی تعیین کند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما