تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۰۷۰
سرپرست سازمان اوقاف وامور خیریه:

هیئت رزمندگان باید هیئت ها را تحت پوشش قرار دهد

هیئت رزمندگان باید هیئت ها را تحت پوشش قرار دهد
به گزارش خیمه، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در اولین روز از برگزاري چهاردهمین همایش سراسری هیئت های رزمندگان اسلام سراسر کشور به بررسي نحوه تعامل سازمان اوقاف با هیئت های رزمندگان اسلام پرداخت و گفت: هیئت های رزمندگان دارای جایگاه والایی هستند و زمانی می توانند، جریان ساز باشند که در کنار هیئت داری دیگر هیئت ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

حجت الاسلام حیدر مصلحي با بیان اینکه وقف یکی از بهترین راهکارهای الگودهی به جامعه است که می تواند همه هیئت های محلات را نیز تحت پوشش قرار دهد، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه عظیمی به نام وقف در اختیار دارد که مهمترین هدف آن تکریم و تعظیم اهل بیت(ع) است اما متاسفانه بخشی از این موقوفات به بهای ناچیز از بین رفته است.

وی از حمایت مالی سازمان اوقاف از هیئت های رزمندگان اسلام خبر داد و گفت: باید سرمایه های عظیم معنوی جامعه در جهت نظام و انقلاب ساماندهی و جهت دهی شود و به نظر ما بهترین محل و محور این حرکت هیئت های رزمندگان اسلام هستند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به آمادگی سازمان اوقاف و امور خيریه براي کمک به هیئت های رزمندگان اسلام افزود: امامزادگان یکی از جاهایی است كه مي شود از آن بهره برداری مناسب تری انجام داد. اين اماكن به عنوان گنجینه های معنوی محور برنامه ها و مراسم های هیئت های رزمندگان اسلام هستند البته این موضوع نیاز به یک کار جمعی توسط هیئت های رزمندگان اسلام و سازمان و اوقاف و امور خیریه دارد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به ارایه پیشنهاداتی برای فعالیت مناسب تر هیئت های رزمندگان اسلام پرداخت و گفت: پیشنهاد می کنم هیئت های رزمندگان تمام مداحان تکیه ها و حسینیه ها را گرد هم آورده و جهت دهی کند و ما آماده ایم نشست هایی را با حضور این افراد برگزار كنيم تا این نشست ها زمینه های هماهنگی بیشتر و بهتر میان این افراد فراهم آورد.

بنابراين گزارش علی اکبر مداحی، مدیر هیئت رزمندگان اسلام نیز در اين همايش تبیین سیاست های راهبردی و برنامه های سالیانه هیئت های رزمندگان اسلام، نقد و بررسی عملکرد سال گذشته و همچنین هم اندیشی در مورد بهینه کردن روش های تقویت تعامل هیئت ها را از اهداف برگزاري اين همايش عنوان كرد.

وی افزود: این همایش چهاردهمین همایش سراسری هیئت های رزمندگان اسلام است که در طول 12 سال، فعالیت این هیئت ها برگزار شده است.

چهاردهمین همایش سراسری هیئت های رزمندگان اسلام سراسر کشور از چهارم تير به مدت سه روز به همت ستاد مرکزی این هیئت در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما