تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۴۱
۰
کد مطلب : ۲۰۲

استفاده از آلات موسيقي نامتعارف در هيات‌هاي مذهبي ممنوع است

به گزارش خیمه، در چهارمين جلسه ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت‌هاي مذهبي، ‌مصوب شد هيات‌هاي حسيني و مجالس عزاداري از بكاربردن هرگونه آلات موسيقي نامتعارف و طربناك به جز موارد سنتي آن (سنج و طبل) پرهيز كنند. 

حجة الاسلام و المسلمين حسين روحاني نژاد معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي در اين جلسه با بيان اين مطلب گفت: در بحث ابزارآلات موسيقي امسال به سبب مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ارتباط با ستاد شئون فرهنگي، خلا قانوني نداريم.
 
همچنين در اين جلسه مصوب شد تا از برنامه "علم كشي"، خيمه سوزاندن در عصر عاشورا و نصب شمايل معصومين جلوگيري شود.
روحاني نژاد با ذكر نام آلات موسيقي مجاز (سنج و طبل) براي هيات‌هاي عزاداري در ايام محرم و صفر، گفت: با تمام ابزار آلات موسيقي به جز موارد مجاز، برخورد و از استفاده آن‌ها ممانعت مي‌شود. 

وي افزود: البته امسال تلاش مي‌شود تا ممانعت‌ها بيشتر ارشادي باشد تا ايجابي. 

رييس ستاد شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي يادآور شد: هفته گذشته در ديداري كه با چندتن از مراجع عظام انجام شد، در صحبت‌هاي ايشان نيز دغدغه‌هاي ستاد در ارتباط با انحرافات، آسيب ها پيرامون مناسبت‌هاي مذهبي ديده مي‌شد. 

بنابرگزارش خبرنگار شهر، در ابتداي جلسه نمايندگان حاضر دستگاه‌هاي عضو ستاد (صداو سيما، وزارت فرهنگ و ارشاد، دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها، نيروي انتظامي و سازمان تبليغات) به شرحي از گزارش عملكرد انجام شده در راستاي مصوبه‌هاي ستاد و همچنين مصوبه مرتبط شوراي عالي انقلاب فرهنگي پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما